به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل خبرگذاری اقتصاد، از سال‌های بسیاری است که رویای برگزاری کنسرت‌های بزرگ موسیقی در محوطه تخت جمشید در سر هنرمندان و هنردوستان می‌چرخد. در ده سال اخیر بارها و بارها خبرهای به‌و‌قوع‌نپیوسته‌ای از اجرای آهنگسازان بزرگ دنیا، از جمله یانی و کیتارو، در فضای تخت جمشید تکرار شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل خبرگذاری اقتصاد، از سال‌های بسیاری است که رویای برگزاری کنسرت‌های بزرگ موسیقی در محوطه تخت جمشید در سر هنرمندان و هنردوستان می‌چرخد. در ده سال اخیر بارها و بارها خبرهای به‌و‌قوع‌نپیوسته‌ای از اجرای آهنگسازان بزرگ دنیا، از جمله یانی و کیتارو، در فضای تخت جمشید تکرار شده است. این در حالی است که درخواست‌های بسیاری هم برای اجرای بزرگان موسیقی ایرانی، از جمله محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، اکبر گلپایگانی و … در پلتفرم‌های مختلفی، از کوچه و بازار گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، وجود داشته است. با این همه تا امروز چنین اتفاقی برای این بزرگان رخ نداد و دولتمردان دولت‌های مختلف از زمینه‌سازی برای اجرای چنین رخدادهایی پا پس کشیدند.

در دولت گذشته مسوولان فرهنگی از نبود مانع بر سر راه هنرمندان و گروه‌های موسیقی برای اجرا در تخت جمشید خبر دادند، اما به‌رغم این موضوع، کنسرتی در مجموعه برگزار نشد. در سال ۹۸ تلاش‌ها برای برگزاری کنسرت در این مکان، داشت به سرانجام می‌رسید و گروه‌هایی در تلاش بودند زمینه‌های برگزاری کنسرتی باشکوه با حضور شهرام ناظری و همایون شجریان را فراهم کنند، که بیماری کووید۱۹ جهان را تحت‌تاثیر قرار داد و طبیعتا در ایران هم بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها به محاق رفت.

 کنسرت همایون
روز گذشته خبر رسید استان فارس و مجموعه تاریخی تخت جمشید از نخستین انتخاب‌های همایون شجریان برای اجرای برنامه در سال آینده است و برنامه‌ریزی برای اخذ مجوزها آغاز شده. این اتفاق زمینه‌ساز برگزاری کنسرت‌های بزرگ گروه‌های معروف و محبوب موسیقی دنیاست تا بتوانند اجراهای خود را در تخت جمشید نیز روی صحنه ببرند.

همچنین جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، با تایید این خبر گفت: با توجه به مکاتبات و تعاملات انجام‌شده با سازمان‌های مرتبط، این موضوع در دست پیگیری جدی است و در زمان پیشنهادی، میراث جهانی تخت جمشید میزبان همایون شجریان و علاقه‌مندان خواهد بود.

طبق برآوردها ظرفیت اجرای هر کنسرت در محوطه تخت جمشید، برای حدود ۳۰۰۰ مخاطب در نظر گرفته شده است. از آنجا که تخت جمشید مجموعه‌ای جهانی است که همه‌‌ساله گردشگران بسیاری را جذب می‌کند، زیرساخت‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های این‌چنینی در آن، از جمله پارکینگ‌ وسیع، مجموعه‌های رفاهی و بهداشتی، و آمادگی نیرو‌های امدادی همچون آتش‌نشانی و اورژانس فراهم شد