گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان، عملیات تروریستی اخیر را که به جان‌باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افعانستان منجر شد،محکوم کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان […]

گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان، عملیات تروریستی اخیر را که به جان‌باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افعانستان منجر شد،محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان، با محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته که به جان‌باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افعانستان منجر شد، مراتب تسلیت خود را به سرپرست و کارکنان  وزارت خارجه و خانواده های آنان ابلاغ کرد و از خداوند برای مجروحین شفای عاجل مسئلت کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت:حمله تروریستی دیروز در مقابل درب ورودی وزارت خارجه افغانستان بسیار تأسف انگیز است و ما به شدت آن را محکوم می کنیم. همچنین به خانواده های شهدای این حادثه تسلیت می گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می کنیم.

 امیرعبداللهیان افزود، تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه در صدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط سازند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود، آن چه دیروز در کابل اتفاق افتاد و چندی قبل در حرم  مطهر شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست، دارای منشاء واحدی است و برای مبارزه با آن هم باید سیاست واحدی داشت و لازم است با قدرت تمام در مقابله با تروریستها همکاری نمود.

 امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این گفتگو، ضمن تشکر و قدردانی از تماس تلفنی امیرعبداللهیان، با تأکید بر برادری و دوستی مردم دو کشور، بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم در همکاری با کشورهای همسایه تاکید کرد.