پیشتازی شهرداری اصفهان در تفکیک پسماند معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: خطی که برای تفکیک پسماند توسط شهرداری اصفهان تهیه شده است، جزو مجموعه‌های پیشروی کشور برای تفکیک کل حجم پسماند شهر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه […]

پیشتازی شهرداری اصفهان در تفکیک پسماند

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: خطی که برای تفکیک پسماند توسط شهرداری اصفهان تهیه شده است، جزو مجموعه‌های پیشروی کشور برای تفکیک کل حجم پسماند شهر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمود کمانی در دیداری که به‌همراه هیئتی متشکل از کارشناسان در روز هفتم بهمن‌ماه از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان داشت، اقدامات این سازمان در راستای تفکیک پسماند را قابل توجه دانست و اظهار کرد: مجموعه ساتبا به دنبال تولید برق از پسماند، نسبت به انعقاد تفاهم نامه ای با شهرداری اصفهان اقدام کرده است.
او با بیان اینکه این سازمان وظیفه خرید برق از نیروگاه‌های زیست‌توده را با قیمت مناسب برای سرمایه‌گذار و توجیه اقتصادی برعهده دارد، افزود: تلفیق قیمت خرید برق و عدد گیت‌فی (مبلغی که به ازای هر کیلوگرم پسماند از سوی شهرداری پرداخت می‌شود) باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد.
به گفته معاون وزیر نیرو، خطی که برای تفکیک پسماند توسط شهرداری اصفهان تهیه شده است، جزو مجموعه‌های پیشروی کشور برای تفکیک کل حجم پسماند شهر است.
دستاوردهای چشمگیر عقد قرارداد با ساتبا
غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز تأکید کرد: دستاوردهای بسیار خوبی برای انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری اصفهان و ساتبا در حوزه زیست‌توده و تبدیل ماده به انرژی در این بازدید به‌دست آمد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز گفت: در این بازدید دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند در حوزه تولید برق از پسماند و ایجاد بستر سرمایه گذاری برای آن مورد بررسی قرار گرفت.
مهدی بقایی ادامه داد: انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از انرژی خورشیدی که در شهرداری مورد توجه قرار گرفته است نیز موضوعات دیگری بود که در این دیدار بررسی و بر عقد تفاهم‌ نامه‌هایی با سازمان ساتبا تأکید شد.
او با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد تا سال ۱۴۱۰ بالغ بر ۱۰۰ درصد برق خود را به‌صورت خورشیدی تأمین کند، خاطرنشان کرد: تأمین پنج درصد از برق کل شهر به‌صورت خورشیدی با همکاری سازمان ساتبا و بانک رسالت در دستور کار است تا با انعقاد یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری اصفهان، ساتبا و بانک رسالت بتوانیم آن را محقق کرده و حرکت بی‌سابقه‌ای در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را رقم بزنیم.
افزایش چشمگیر تولید انرژی خورشیدی در شهرداری
مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در جریان این بازدید گفت: شهرداری اصفهان تنها شهرداری کشور است که در آن برای انرژی نیز ساختار وجود دارد و می‌تواند به وظایف مدیریت مصرف انرژی عمل کند.
سیدمهدی حسینی با بیان اینکه مصارف شهرداری به صورت حوزه و منطقه تفکیک شده است، افزود: تجهیزات در حوزه روشنایی به صورت کامل کم مصرف شده و حدود ۳۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر هزینه داشته است.
به گفته او، در سال جاری به اندازه ۱۵ سال گذشته میزان برق تولیدی خورشیدی افزایش یافته و تمام موتورخانه‌های شهری از استاندارد ۱۶۰۰۰ برخوردار شده است.
او تأکید کرد: لایحه شهر خورشیدی با الزام بعضی ساختمان‌ها برای استفاده از پنج درصد انرژی تجدیدپذیر تصویب شده و لایحه‌ای برای حمایت از ساختمان‌های سبز نیز در حال تصویب است.