جلسه کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تشکیل شد. با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندانهای استان و صلح یاران منتخب استان، کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل در دفتر دادستان عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد. […]

جلسه کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تشکیل شد.

با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندانهای استان و صلح یاران منتخب استان، کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل در دفتر دادستان عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهادر اسدی معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در این جلسه اظهار داشت: شیوه نامه جدید اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توسط ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تدوین و بر این اساس، کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده ها تشکیل شده است.

وی افزود: کارگروه‌های استانی اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توسط معاونت توسعه حل اختلاف ساماندهی شده و تمامی مراحل اخذ رضایت در این پرونده‌ها باید با نظارت کارگروه استانی پیگیری صلح انجام شود.

اسدی تاکید کرد: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف سعی شده است تمامی فعالیت ها و اقدامات این نهاد بر مبنای توجه به رسالت اصلی آن یعنی بسط و تقویت صلح و سازش متمرکز شود و در این راستا، موضوع تشکیل کارگروه های مصالحه در پرونده های قصاص به صورت ویژه در تمامی حوزه های قضایی استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه حل اختلاف استان افزود : کردستان استانی با قابلیت های صلح و سازش بسیار فراوان است و نقش بزرگان معتمدان ریش سفیدان در صلح و سازش اختلافات طایفه‌ای در این استان بر کسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد : با توجه به تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، یک جلسه دیگر این کارگروه تشکیل شده و نتایج بسیار خوبی را در زمینه سازش پرونده های مهم در استان به دنبال داشته است.

اسدی بیان داشت : جلسات این کارگروه به صورت ماهانه در سطح استان برگزار می شود که پرونده های مربوط به قصاص در این کارگروه بررسی و اقدامات لازم برای صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم در صورت امکان توسط افراد متخصص دراین زمینه پیگیری می شود.

در ادامه این جلسه حاضرین نسبت به ارائه راهکارها و تدوین مصوبات اجرایی در خصوص چگونگی، پیگیری و اخذ رضایت پرونده های قتل پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان