نجات محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سال جدید رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت:در قالب پویش« به احترام امام رضا(ع) می بخشم » و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز ، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش […]

نجات محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سال جدید

رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت:در قالب پویش« به احترام امام رضا(ع) می بخشم » و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز ، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸و در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان سقز ، پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد.
وی افزود : پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاشها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز ، در نهایت خانواده محکوم علیه موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاءدم شدند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : با آزادی این زندانی ، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش گردید.
حجت الاسلام حسینی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : یکی از سیاستهای دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی ، مشارکتهای مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین می باشد.