دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با فرماندار شهرستان بویین میاندشت مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار نمود: صیانت از سلامت، بهداشت، امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور، از مهمترین اقدامات و اولویت های سازمان دامپزشکی کشور می باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با فرماندار شهرستان بویین میاندشت

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار نمود: صیانت از سلامت، بهداشت، امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور، از مهمترین اقدامات و اولویت های سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بویین میاندشت ؛ دکتر عاطفه رحیمی (سرپرست شبکه) با اعلام این خبر گفت: دکتر سید رضا موسوی مدیر کل با همراهی دکتر بدیعی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و مهندس رشید میاب مسئول بازرسی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با حضور در محل فرمانداری شهرستان بویین میاندشت با مهندس رضا علی معصومی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمودند.

دکتر موسوی در این نشست ضمن تبیین رسالت و وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور، از کارکنان این حوزه به عنوان سربازان گمنام و بی ادعای عرصه بهداشت و سلامت نام برد و اظهار نمود: پیشگیری و مقابله با بیماری های مخاطره آمیز و قابل انتقال بین انسان و دام از جمله بروسلوز، سل، سیاه زخم و … و همچنین تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی و امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور، از مهمترین اقدامات و اولویت های سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

وی افزود استان اصفهان دارای رتبه نخست کشور در تولید شیر، تخم مرغ، بوقلمون و همچنین یکی از قطب های اصلی تولید سایر فرآورده های خام دامی است.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین به نقش دامپزشکی در جهت ارتقاء شاخص های کیفی و بهداشتی محصولات لبنی و پروتئینی به منظور رشد صادرات در راستای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور اشاره نمود.

در ادامه دکتر بدیعی و مهندس رشید میاب مسائلی را پیرامون اهمیت و جایگاه خطیر دامپزشکی در راستای صیانت از بهداشت، امنیت غذایی و اقتصادی کشور، مشکلات موجود و همچنین لزوم حمایت و نگاه ویژه مسئولین به این حوزه بیان نمودند.

مهندس رضا علی معصومی فرماندار شهرستان، ضمن تکریم و قدردانی از حضور دکتر موسوی و همراهان در شهرستان بویین میاندشت ، با اشاره به شغل شاخص مردم منطقه در حوزه دامداری و کشاورزی، نقش دامپزشکی را در حفظ سرمایه های دامداران و تامین بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و رضایت خود را از عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان علی رغم کمبود نیروی انسانی و امکانات اعلام نمود.

در ادامه ی این نشست، دکتر سید رضا موسوی با همراهی فرماندار و سایر حاضرین، از شبکه دامپزشکی بازدید نمود و ضمن عرض خدا قوت به کارکنان شبکه، به بررسی دغدغه ها و مشکلات موجود پرداخته و پیشنهادات موثری به منظور رفع مشکلات و ارتقاء سطح خدمت رسانی ارائه نمود.

در پایان رئیس شبکه دامپزشکی بوئین میاندشت با اشاره

به تلاش و زحمات کارکنان دامپزشکی با وجود سختی کار و مخاطرات موجود، خواستار حمایت های استانی و شهرستانی در حوزه تخصیص اعتبارات به منظور ارتقاء سطح خدمات رسانی شد.