فرایند تعیین مدیر محور تاریخی چهارباغ تسریع شود / لزوم مردم‌سپاری مدیریت چهارباغ رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه محور چهارباغ مدیر ندارد و باید در فرایند تعیین آن تسریع شود، گفت: پیرامون بررسی اصلاح ساختار و فرایند چگونگی تعیین مدیریت چهارباغ نیز آمادگی وجود دارد که مردم سپاری انجام شود. […]

فرایند تعیین مدیر محور تاریخی چهارباغ تسریع شود / لزوم مردم‌سپاری مدیریت چهارباغ

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه محور چهارباغ مدیر ندارد و باید در فرایند تعیین آن تسریع شود، گفت: پیرامون بررسی اصلاح ساختار و فرایند چگونگی تعیین مدیریت چهارباغ نیز آمادگی وجود دارد که مردم سپاری انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، مصطفی نباتی‌نژاد امروز پنجشنبه هجدهم آبان در دومین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: گفت‌وگو ذیل برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف انتقال تجربه شکل می‌گیرد که بسیار ارزشمند است، لازم است فرصت گفت‌وگو و بیان نکات از سوی همه حاضران در چنین نشست‌هایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه نگاه شهراندیشان در سلسله مراتب تصمیم‌گیری در اختیار تصمیم گیرنده قرار می‌گیرد، افزود: پروژه چهارباغ مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری وقت بودن که اعضای آن امروز در جلسه حضور ندارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه محور چهارباغ اکنون مدیر ندارد و باید در تعیین آن تسریع شود، ادامه داد: نیازمند تصمیم‌گیری درباره تعیین مدیریت چهارباغ هستیم، البته پیرامون بررسی اصلاح ساختار و فرایند مدیریت چهارباغ نیز آمادگی وجود دارد که مردم‌سپاری انجام شود که در حقیقت آرمان و رؤیای ما محسوب می‌شود.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در صورت مردم‌سپاری مدیریت چهارباغ ذیل فعالیت هیئت امنا به مانند آنچه در محلات می‌بینیم، خود مردم بر امور نظارت می‌کنند.

وی گفت: گاهی آنچه درباره تصمیم‌گیری‌ها من را نگران می‌کند، این است که این تصمیم‌سازی‌ها بر نسل آینده هم تأثیر می‌گذارد و نگران این هستم که آن‌ها ما را چگونه قضاوت می‌کنند، در این راستا فرایند تصمیم‌گیری بسیار سخت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید چنین نشستی در خود چهارباغ برگزار می‌شد، گفت: مردم باید پیرامون پروژه‌ها بیشتر بدانند و پیشنهاد می‌کنم مستندات تاریخی درباره چهارباغ تا اکنون که به این نقطه رسیده است، برای مردم به نمایش گذاشته شود.

نباتی‌نژاد افزود: همه ما پا جای گذشتگان گذاشتیم، اگر میدان نقش جهان پیاده‌راه نمی‌شد، قطعاً محور چهارباغ نیز تبدیل به پیاده‌راه نمی‌شد، همچنین برای خیابان سپه نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی در پاسخ به نقد مطرح شده یکی از حاضران پیرامون اینکه در این دوره از مدیریت شهر و شورا، برای مدیران سفرهای خارجی با هدف کسب تجربیات پیش‌بینی نشده اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهر و شورا نیز سفرهای مأموریتی به کشورهای خارجی برای کسب تجربه انجام می‌شود، البته بسیاری از سفرها با هزینه شخصی بوده است، در این موضوع هیچ محدودیتی وجود ندارد، بلکه به اهداف مشخص شده بستگی دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: چهارباغ بستر و آوردگاهی برای دیدگاه‌های مختلف است، مدیریت در آن نباید به سمت تعارض و تقابل برود، می‌طلبد که گسست‌های اجتماعی مدیریت شود تا تبدیل به شکاف نشود.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: حلقه صفر ترافیکی شهر (حلقه سبز) با توسعه تکنولوژی، فعالیت اتوبوس‌های برقی، تسریع در خط دوم قطار شهری تحقق پذیر خواهد شد، نگرانی‌های موجود با شنیدن خاطرات تلخ و شیرین بیان شده می‌توان به عنوان یک تجربه، قدم‌های ما را مصمم کند.

وی افزود: می‌طلبد ساختار بافت تاریخی در شهرداری اصفهان در سطح عالی شکل گیرد.