۷۳ درصد پرستاران استان اصفهان را بانوان تشکیل می دهند فرقداتی با بیان اینکه استان اصفهان ۱۳ هزار پرستار دارد اظهار کرد: ۷۳ درصد پرستاران را بانوان و ۲۷ درصد را پرستار آقا تشکیل می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علیرضا فرقدانی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرایی شدن قانون […]

۷۳ درصد پرستاران استان اصفهان را بانوان تشکیل می دهند

فرقداتی با بیان اینکه استان اصفهان ۱۳ هزار پرستار دارد اظهار کرد: ۷۳ درصد پرستاران را بانوان و ۲۷ درصد را پرستار آقا تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علیرضا فرقدانی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرایی شدن قانون عادلانه و حکیمانه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال اظهار کرد: اکنون خواستار بازنگری این قانون اجرا شده هستیم زیرا پس از یک ماه از اجرای آن میزان پرداختی‌ها به پرستاران متناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه رهبری در سال ۱۴۰۰ قانون قوق العاده خاص برای کادر سلامت پرستاری را مورد تاکید قراردادند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده قانون فوق العاده کادر پرستاری در حال حاضر به مجلس شورای اسلامی برای تصویب در صحن علنی مجلس رفته است.

رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان ۱۳ هزار پرستار دارد که ۷۳ درصد پرستاران را بانوان و ۲۷ درصد را پرستار آقا تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه قشر پرستار به نسبت سایر کارمندان از امکانات رفاهی و تفریحی خاصی برخوردار نیستند.
فرقدانی گفت: در حالی که پرستاران پایش سلامت بیماران را برعهده دارند اما متاسفانه مالیات کسر از حقوق آنها به صورت پلکانی و تصاعدی کسر می‌شود که همین زمینه نارضایتی خپرستاران را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: سالانه حدود یک هزار نیروی پرستار از کشور خارج می‌شوند که دولتمردان با جذب رفاهیات باید مانع خروج آنها شوند.
رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان بیان داشت: شغل پرستاری جزو مشاغل سخت است و باید پرستاران پیش از موعد بازنشسته شوند در حالی که اخیرا موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه توسعه هفتم از ۲۵ سال به ۳۰ سال مطرح شده که این امر برای شغل پرستاری کمی نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۴۰۰ پرستار در استان اصفهان تحصیل می‌کنند، افزود: برخی از پرستاران اصفهان بطور میانگین در ماه ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت اضافه کاری اجباری دارند که این میزان ساعت برای کادر درمان با حقوق حداقل و ساعتی ۲۵ هزار تومان منصفانه نیست.
فرقدانی بیان داشت: سن متوسط پرستاران در استان اصفهان بالای ۴۲ سال است و نیروهای جوان بدلیل مشکلات دکر شده، کمتر به این کار روی می آورند.
وی تاکید کرد: در حوزه سلامت اولین اشتباه آخرین اشتباه است و نباید وقتی کشور کمبود نیروی پرستار دارد، پرستاران را تحت فشار کاری گذاشت.
رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان گفت: در حال حاضر معیشت پرستاران در مخاطره است و بسیاری از این افراد فاقد مسکن هستند و توانایی بازپرداخت وام با حقوق اندک خود را نیز ندارند.
وی یادآور شد: نباید از خود گذشتگی کادر پرستاری در دوران کرونا را از یاد برد درحالی که پرستاران کشورهای حاشیه خلیج فارس حقوق چند برابری برای مهار کرونا دریافت می‌کردند اما کادر پرستاری کشور ما از جان خود گذشت کردند.
شایان ذکر است؛ سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، سازمانی مستقل دارای هویت حقوقی است که به منظور تحقق بخشیدن به اهداف و وظایف مقرر در قانون تشکیل گردیده است و در حال حاضر بالغ بر صدهزار پرستار به‌طور داوطلبانه عضو این سازمان هستند.