این‌کاروان دریایی ۴۰ کیلومتر دور از ساحل تونس، کاملا خارج از آب‌های سرزمینی این‌کشور توقف کرد. پایین‌تر از آن‌ها در اعماق دریا هم زیردریایی اسرائیلی گال از عملیات محافظت می‌کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، گروه فرهنگ و ادب _ صادق وفایی: در چهارمین‌قسمت از پرونده مرور مطالب کتاب «تو زودتر بکش؛ روایت نیروهای […]

این‌کاروان دریایی ۴۰ کیلومتر دور از ساحل تونس، کاملا خارج از آب‌های سرزمینی این‌کشور توقف کرد. پایین‌تر از آن‌ها در اعماق دریا هم زیردریایی اسرائیلی گال از عملیات محافظت می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، گروه فرهنگ و ادب _ صادق وفایی: در چهارمین‌قسمت از پرونده مرور مطالب کتاب «تو زودتر بکش؛ روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از شصت سال ترورهای موساد» نوشته رونین برگمن نویسنده و خبرنگار اسرائیلی، مطالبی را بررسی می‌کنیم که به ترور مرد شماره دوی سازمان فتح و معاون یاسر عرفات انجامید. عملیات ترور ابوجهاد که به‌عنوان یک‌فرمانده مبارز مسلمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به کشورمان هم سفر کرده و بین مردم انقلابی محبوبیت زیادی داشت، ۲۳ سال پس از صدور فرمان قتل توسط گلدا مایر نخست‌وزیر اسرائیل، به سرانجام رسید.

تا به‌حال سه‌مطلب را براساس ترجمه وحید خضاب از این‌اثر درباره کتاب مورد اشاره منتشر کرده‌ایم که در پیوندهای زیر قابل دسترسی و مطالعه‌اند:

۱- «اسرائیل چگونه برنامه موشکی مصر را تعطیل کرد و افسر نازی چه‌طور جاسوس موساد شد؟»

۲- «وقتی موساد یک‌مترجم و خدمتکار را اشتباهی کشت/ زنان جاسوسی که موجب مرگ خیلی‌ها شدند»

۳- «ترور فرمانده فلسطینی با خمیر دندان/سندی دیگر از شهادت متوسلیان»