اتفاق نو در زیرمجموعه بنیاد شهید با افزایش سرمایه بانک دی رقم خورد که نشان می دهد سازمان اقتصادی کوثر هم ناگزیر از عمل در چارچوب اصول حرفه ای شرکت داری است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، برات کریمی مدیرعامل بانک دی گفت: افزایش سرمایه ۲۲۴۳ درصدی بانک دی، ظرفیت مطلوبی را برای توسعه بانک ایجاد کرده است.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک در راستای بهبود وضعیت مالی و خروج از شمولیت ماده ماده ۱۴۱ قانون تجارت یک اقدام حیاتی برای بانک دی محسوب می‌شد.

با مساعدت‌های بانک مرکزی و بورس، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۹ برگزار و با پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۶۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۴۳ درصد موافقت شد.

افزایش سرمایه بانک دی می تواند به معنای تغییر رویکرد در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای احیای زیرمجموعه های اقتصادی آن باشد، اگرچه سازمان اقتصادی کوثر هنوز از دستور سعید اوحدی در آذرماه ۱۳۹۹ برای افزایش سرمایه شرکت خوراک دام پارس پس از ۵۵ سال! تبعیت نکرده است.

عدم وجود مدیران آشنا به امور شرکت داری در راس بنیاد شهید در ۸ سال گذشته منجر به سوءعمل های عجیبی مانند عدم افزایش سرمایه خوراک دام پارس پس از ۵۵ سال شده است که دست این شرکت را برای اخذ تسهیلات گسترده توسعه ای با هدف کمک موثر به کاهش بحران نهاده های دامی کشور بسته است.