در نشست مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با رئیس سازمان هواپیمایی کشور، معاون استاندار خواستار افزایش پروازهای های مستقیم خارجی و قرارگیری اصفهان بعنوان پایلوت پرواز مستقیم هواپیمای پهن پیکر به خارج از کشور شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل […]

در نشست مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با رئیس سازمان هواپیمایی کشور، معاون استاندار خواستار افزایش پروازهای های مستقیم خارجی و قرارگیری اصفهان بعنوان پایلوت پرواز مستقیم هواپیمای پهن پیکر به خارج از کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان نشستی باحضور رییس سازمان هواپیمایی کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد.
در این نشست دکتر محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اساسی ما ساخت هواپیما است، اظهار کرد: یقین داریم؛ هرجایی که توانایی ایجاد کردیم تحریم برداشته شده و در حوزه هایی از این دست مدیون اصفهان و صنایع آن هستیم.
وی افزود: ما یکی از برترین تکنولوژی ها را در اصفهان داریم که اگر ساخت هواپیما رونق بگیرد، حوزه تحریم هم کم اثر و سرریز دانش سایر هواپیماها را سرخط می آورد.
رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به پتانسیل استان اصفهان درساخت هواپیما تصریح کرد: خوشبختانه طی جلساتی که با ریاست‌جمهوری داشته ایم اقدام ساخت هواپیما که چند سالی با تدبیر غلط متوقف شده بود اکنون دستور عملیاتی و اجرایی گرفته که همین امر به تنهایی یک تحول ملی است.
وی با تاکیدبه این نکته که در صنعت هوایی کشور باید به دنبال جهش باشیم، گفت: نگاه ریاست جمهوری در زمینه ارتقاء صنعت هوایی شجاعانه بوده و این در حالی است که با تکلیف به بخش های مختلف می توان زمینه صادرات با کشورهای همسایه را فراهم و از شرایط تحریم و محدود کردن کشور به اقتصادمان کمک کنیم.
محمدی بخش با اشاره به اینکه اختیارات خوبی در زمینه حوزه هوایی داده شده است، افزود: در حال حاضر درحوزه خرید، ساخت و تجهیز ۱۷۵ هواپیما فعال داریم اما خرید هواپیما هم در دستور کار قرار گرفته است.

اصفهان قابلیت پایلوت پرواز مستقیم هواپیمای پهن پیکر به خارج از کشور را دارد

امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان و مطالبات استانی تاکید کرد: یکی از مطالبات قدیمی استان اصفهان
با توجه به ضرورت و ظرفیت های ممتاز استان در حوزه گردشگری، اقتصادی، بازرگانی و تولیدی و مرکز شاه راه ارتباطی کشور، داشتن شرکت هواپیمایی مستقر همانند بسیاری از استان ها بوده که خوشبختانه مورد موافقت قرارگرفته و تا چند ماه آینده یکی از نیازهای اساسی استان اصفهان راه اندازی می شود.
وی با اشاره به ظرفیت فوق العاده فرودگاه اصفهان به بعنوان یک فرودگاه بین‌المللی و شاخص در کشور، تصریح کرد: کارگو( ترمینال باری) اصفهان پس از فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مجهزترین کارگو ترمینال های کشور است که نیاز به مساعدت‌های لازم توسط شرکت های هواپیمایی به ویژه شرکت های تخصصی بار هوایی و هواپیماهایی کارگو دارند تا بتواند در صادرات هوایی گام خوبی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید به اینکه ما خواستار بازگشت مسیرهای هوایی داخلی حذف شده در این چند سال اخیر هستیم، تصریح کرد: پروازهای به شمال کشور از جمله؛ شهرهای رامسر، رشت، ساری و گرگان در گذشته حذف شده بود که مقرر شد؛ مساعدت لازم با توجه به مطالبات مردم و فعالین اقتصادی انجام شود.
نقش با اشاره به لزوم افزایش تعداد پرواز های اصفهان_ تهران بیشتر با توجه به محدودیت جدی که در این زمینه یکی دیگر از مطالبات استان را توسعه پروازهای خارجی و پیگیری های لازم برا ترغیب شرکت های هواپیمایی برشمرد.
وی از رییس سازمان هواپیمای کشوری خواست تا پروازهای خارجی باتوجه به زیرساخت خوبی که با افتتاح فرودگاه خارجی در اصفهان ایجاد شده برقرار و اصفهان پایلوت راه اندازی هواپیمای پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی برای پروازهای خارجی و بار شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ تا ۲۰ پرواز خارجی در هفته برقرار است، از افزایش تعداد پروازها به ویژه قطر، ترکیه، کویت دبی و نیز راه اندازی یک مسیر جدید تا یک ماه آینده در مسیر اصفهان_