به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، در اجرای پروژهای مدیریت خشکسالی در استان و باتوجه به بروز و ظهور این پدیده و خصوصا نقاط کویری استان در سال جاری، تأمین آب مورد نیاز برای استفاده حیات وحش، بسیار مهم است. همچنین همزمان با شروع […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، در اجرای پروژهای مدیریت خشکسالی در استان و باتوجه به بروز و ظهور این پدیده و خصوصا نقاط کویری استان در سال جاری، تأمین آب مورد نیاز برای استفاده حیات وحش، بسیار مهم است. همچنین همزمان با شروع فصل گرم و درنظر گرفتن شرایط منطقه ای زیستگاه ها، تأمین آب مورد نیاز ضروری است.

درنتیجه با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و همکاری و کمک همیاران محیط زیست و در جهت تأمین آب مورد نیاز حیات وحش در مناطق تحت مدیریت، دو مخزن ۵۰۰۰ لیتری آب و دو چشمه آبشخور در زیستگاه های حساس منطقه شکار ممنوع خارو، نصب و احداث شد.

پناهگاه حیات وحش خارو و کوه بزرگی؛ این پناهگاه با وسعتی نزدیک به ۳۲۷۰۰۰ هکتار، در شمال شرقی شهرستان اردستان قرار دارد. این پناهگاه یکی از زیستگاه های کویری کشور است و به دلیل برخورداری از شرایط خاص اقلیمی و توپوگرافی، تنوع ویژه ای از انواع گونه های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.