وزیر خارجه اوکراین در واکنش به شورش گروه نظامی واگنر و آخرین تحولات روسیه، از جامعه جهانی خواست تا “موضع خنثی و غلط” خود را نسبت به روسیه رها کرده و با کمک تسلیحاتی به کی‌یف به حکومت پوتین پایان دهند. زلنسکی نیز گفت: ضعف روسیه آشکار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

وزیر خارجه اوکراین در واکنش به شورش گروه نظامی واگنر و آخرین تحولات روسیه، از جامعه جهانی خواست تا “موضع خنثی و غلط” خود را نسبت به روسیه رها کرده و با کمک تسلیحاتی به کی‌یف به حکومت پوتین پایان دهند. زلنسکی نیز گفت: ضعف روسیه آشکار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از گاردین، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر نوشت: آن‌هایی که می‌گفتند روسیه در برابر شکست بسیار قدرتمند است، اکنون ببینند!

وی تصریح کرد: وقتش رسیده موضع خنثی و غلط و همچنین ترس از ایجاد تنش را رها کنید و به اوکراین تمامی تسلیحاتی که نیاز دارد را بفرستید. دوستی و تجارت با روسیه را فراموش کنید. وقتش رسیده به رژیم پوتین که همه از آن متنفرند اما از آن می‌ترسند، پایان دهیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز به تحولات جاری در روسیه واکنش نشان داده است.

زلنسکی با انتشار یک پست در کانال تلگرامش نوشت: هر کسی که راه شر را انتخاب کند خودش را نابود می‌کند و ضعف روسیه آشکار است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع انگلیس در نخستین ارزیابی خود از تحولات روسیه بر این نظر است که شورش گروه واگنر به عنوان «مهم‌ترین چالش پوتین و دولت روسیه در سال‌های گذشته» است.

شبکه ان بی سی نیوز نیز در گزارشی از وضعیت روسیه و شورش داخلی نظامی گروه واگنر در این کشور اعلام کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر قصد کودتا علیه کرملین را ندارد بلکه به دنبال برکناری مقام‌های نظامی از جمله وزیر دفاع است.

گفتنی است؛ ارتش روسیه پس از سخنان پوتین برای مقابله با پریگوژین از ظهر امروز شنبه عملیات سرکوب شورشیان واگنر در شهر ورونژ و منطقه روستوف واقع در جنوب شهر مسکو را آغاز کرد