تقویت معروف‌ها باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی خواهد شد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: احصا معروف‌ها و منکرات جامعه و تقویت معروف‌ها و جلوگیری از منکرات باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام محسن مظاهری ظهر چهارشنبه در […]

تقویت معروف‌ها باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی خواهد شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: احصا معروف‌ها و منکرات جامعه و تقویت معروف‌ها و جلوگیری از منکرات باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام محسن مظاهری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد امربه معروف شهرستان برخوار اظهار داشت: مردم شهرستان برخوار مردمی مذهبی وبا اعتقادات بسیار بالایی هستند که معضلاتی که در جامعه شهرهای بزرگ در آن وجود دارد در این شهرستان کمترین آسیب های اجتماعی را دارد این به برکت مردم معتقد و علمای بزرگی است که دراین شهرستان حضور داشته و دارند.

وی افزود: یکی از شخصیت‌های بزرگ در این شهرستان مرحوم آیت‌الله ناصری (ره) که ایشان یکی از معروف‌های بزرگ است که باید ترویج شود و با توجه به علاقه زیادی که به وجود نازنین حضرت بقیه الله (عج) داشتند باید شهرستان را به‌عنوان یک شهرستان صاحب‌الزمانی معرفی کنیم و با فضا سازی‌های شهری توجه مردم را بیشتر به امام زمان (عج) معطوف کنیم و یابن الحسن گفتن‌های آیت‌الله ناصری علم و پرچمی برافراشته در این شهرستان باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها، تصریح کرد: تمام مجموعه‌ها، نهادها، سازمان‌های حاکمیتی و حتی حلقه‌های میانی همانند مساجد و هیآت مذهبی موظف به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت‌الاسلام مظاهری یادآور شد: احصا معروف‌ها و منکرات جامعه و تقویت معروف‌ها و جلوگیری از منکرات از وظایف شوراهای امر به معروف است که این کار باعث امید آفرینی در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کسب وکارهای جدید بیان داشت: عدم آشنایی با قوانین کسب وکار، یک منکر است که باید برای رفع این منکر دستگاه‌های مسئول برنامه‌ریزی کنند و برای آشنایی با قوانین کسب وکاردوره های آموزشی برگزار کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به فعالیت فرهنگی اشاره و عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان خصوصاً اماکن گردشگردی جهت ترویج معروف‌ها وشعائر اسلامی یک امر ضروری است.

حجت‌الاسلام مظاهری در ادامه گفت: فعالیت های فرهنگی و اغنایی اگر به موقع و با رویکرد تقویت بنیه اعتقادات با روش‌های نوین باشد بسیار موثر خواهد بود و مانع از منکرات در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا سطح آگاهی و بینش جامعه مطرح کرد: بالاترین معروف آگاهی دادن و معرفت افزایی و ارتقا سطح بینش در جامعه است جهاد تبیین در امر به معروف و نهی از منکر یعنی در جامعه آگاهی دادن نسبت به خوبی‌ها وبدی‌ها و اثر گذاری آن در زندگی مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه موضوعات از جمله مطالبات مردم و خصوصاً اجرای بهتر قوانین وارد میدان می‌شود و با نظارت خود تلاش می‌کند موانع اجرایی شدن قوانین را برطرف کند.

حجت‌الاسلام مظاهری اضافه کرد: ستاد امربه مکعروف و نهی از منکر بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی جهت اجرای بهتر قوانین و خدمات دهی بهتر به مردم است.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در جامعه تاکید کرد: وظیفه و رسالت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان فرهنگ‌سازی در جهت الگوی مصرف در جامعه نسبت به ماموریت آن دستگاه در جامعه است که این فرهنگ‌سازی ترویج معروف‌ها در جامعه خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به اهمیت آموزش جهت ارتقا سطح معرفتی جامعه اشاره و افزود: ارتقا سطح دانش، بینش و معرفت دینی مردم وخصوصا کارمندان و کارکنان نهادهای حاکمیتی با برگزاری دوره‌ای آموزشی در راستای شناخت آمربه معروف و نهی از منکر باید در اولولیت فعالیت‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: هرکسی نسبت به منکراتی که در جامعه صورت می‌گیرد تذکر بدهد آن شخص آمربه معروف است و کار او مصداق امر به معروف است و مورد حمایت قانون آمر به معروف و نهی از منکر قرار خواهد گرفت.