وزرای انرژی اتحادیه اروپا در جستجوی راه حلی برای وخامت شرایط دسترسی به انرژی در این قاره تشکیل جلسه می دهند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری مهر، وزرای انرژی اتحادیه اروپا جهت یافتن راهکاری برای بحران رو به تزاید انرژی درقاره سبز گردهم می آیند. بنا به اعلام منابع دیپلماتیک […]

وزرای انرژی اتحادیه اروپا در جستجوی راه حلی برای وخامت شرایط دسترسی به انرژی در این قاره تشکیل جلسه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری مهر، وزرای انرژی اتحادیه اروپا جهت یافتن راهکاری برای بحران رو به تزاید انرژی درقاره سبز گردهم می آیند.

بنا به اعلام منابع دیپلماتیک آگاه، یافتن راهکار وتنظیم فهرستی از اقدامات احتمالی برای محافظت از شهروندان اروپایی در برابر قیمت‌های بالای انرژی با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان، موضوعی است که وزرای انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را روز جمعه گرد هم می‌آورد.

پیشنهادات ارائه شده توسط «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در خصوص تعیین سقف قیمت گاز روسیه و کاهش تقاضای برق در سراسر اتحادیه اروپا محور اصلی مذاکرات وزرای انرژی اتحادیه اروپا را شکل می دهد.

تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه تاکنون نتوانسته حمایت حداکثری را در میان کشورهای اروپا بدست آورد و برخی بر این باورند که با توجه به حجم پایین گازی که از مسکو راهی اروپا می شود، چگونه می‌توان به اثربخشی این راهکار امید داشت.

وزیر انرژی بلژیک در این باره به خبرگزاری رویترز گفت: قبل از هر چیزی هدف ما پایین آوردن قیمت ها است. تعیین سقف برای گاز روسیه به تنهایی منجر به کاهش قیمت ها نمی شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه هشدار داد که در صورت اعمال محدودیت قیمتی، عرضه گاز به اروپا را متوقف خواهد کرد