آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری ویژه ماه محرم و صفر در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان بررسی شد با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان ، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر بازرسی […]

آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری ویژه ماه محرم و صفر در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان بررسی شد

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان ، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی مدیر توسعه بازرگانی ، معاون سازمان تعاون روستائی و و مدیران مرتبط با موضوع، جلسه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری ویژه ماه محرم و صفر در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این  مطلب که هر ساله  کالاهای اساسی برای برپایی مراسم ایّام محرم و صفر اختصاص می یابد اظهار داشت: کالاهای مشمول طرح شامل برنج ،  شکر ، مرغ و گوشت قرمز در طول دو ماه محرم و صفر بین هیات‌های مذهبی و نذورات خانگی توزیع خواهد شد.

وی از جذب سهمیه های اختصاصی به جهت ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت : همکاران مرتبط با موضوع تمام تلاش خود را به عمل آورند و نسبت به جذب سهمیه های بیشتر هیاتهایی که واجد شرایط برخورداری از سهمیه هستند اقدام نمایند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۲۰ تن مرغ منجمد، ۲۳۰ تن گوشت قرمز ، ۱۹۴۸ تن برنج هندی و ۲۹۴۹ تن برنج تایلندی و ۱۹۰۲ تن شکر تنظیم بازار توزیع شده است اظهار داشت: این اقلام کمک حال خوبی برای اقشار کم در آمد جامعه است و به همین اساس تلاش برای جذب سهمیه بیشتر تخصیصی این اقلام کماکان در استان وجود دارد.
وی در ادامه ضمن اشاره به شاخص های توسعه یافتگی کشورهای مختلف در سطح جهانی اظهار داشت: مصرف پروتئین یکی نشانه های توسعه یافتگی کشور هاست که خوشبختانه وضعیت تولید پروتئین و مصرف متناسب آن ،کشور را در زمره کشورهای پیشرو در این زمینه قرار داده است
اسکندری در ادامه در خصوص میزان تولید گوشت سفید استان تصریح کرد: در استان کردستان در هر دوره ۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت میگیرد که این مقدار بالغ بر ۵۸ میلیون قطعه در سال می باشد که علاوه بر مصرف در داخل استان به استانهای همجوار نیز گوشت سفید صادر میشود.
در ادامه، بازرسی و نظارت های مستمر بر کارخانه های تولید نهاده های دامی استان و  وضعیت موجودی نهاده ها  به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت .هفتاد و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان
آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری ویژه ماه محرم و صفر در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان بررسی شد

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان ، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی مدیر توسعه بازرگانی ، معاون سازمان تعاون روستائی و و مدیران مرتبط با موضوع، جلسه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری ویژه ماه محرم و صفر در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی  با اعلام این  مطلب که هر ساله  کالاهای اساسی برای برپایی مراسم ایّام محرم و صفر اختصاص می یابد اظهار داشت: کالاهای مشمول طرح شامل برنج ،  شکر ، مرغ و گوشت قرمز در طول دو ماه محرم و صفر بین هیات‌های مذهبی و نذورات خانگی توزیع خواهد شد.

وی از جذب سهمیه های اختصاصی به جهت ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: همکاران مرتبط با موضوع تمام تلاش خود را به عمل آورند و نسبت به جذب سهمیه های بیشتر هیاتهایی که واجد شرایط برخورداری از سهمیه هستند اقدام نمایند .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۲۰ تن مرغ منجمد، ۲۳۰ تن گوشت قرمز، ۱۹۴۸ تن برنج هندی و ۲۹۴۹ تن برنج تایلندی و ۱۹۰۲ تن شکر تنظیم بازار توزیع شده است اظهار داشت: این اقلام کمک حال خوبی برای اقشار کم در آمد جامعه است و به همین اساس تلاش برای جذب سهمیه بیشتر تخصیصی  این اقلام کماکان در استان وجود دارد.

اسکندری در ادامه در خصوص میزان تولید گوشت سفید استان تصریح کرد: در استان کردستان در هر دوره ۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت میگیرد که این مقدار بالغ بر ۵۸ میلیون قطعه در سال می باشد که علاوه بر مصرف در داخل استان به استانهای همجوار نیز گوشت سفید صادر میشود.

در ادامه ، بازرسی و نظارت های مستمر بر کارخانه های تولید نهاده های دامی استان و  وضعیت موجودی نهاده ها  به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان