اسامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن فردا منتشر می‌شود عضو شوراى شهر تهران از اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران به پایتخت‌نشینان در روز شنبه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ناصر امانی در ششمین سالگرد حادثه پلاسکو با بیان اینکه تاریخ آتش نشانی در شهر تهران به دو بخش قبل و بعد […]

اسامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن فردا منتشر می‌شود

عضو شوراى شهر تهران از اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران به پایتخت‌نشینان در روز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ناصر امانی در ششمین سالگرد حادثه پلاسکو با بیان اینکه تاریخ آتش نشانی در شهر تهران به دو بخش قبل و بعد از حادثه پلاسکو تقسیم می‌شود، گفت: وقتی در ایران اولین خودرو آتش نشانی و نخستین فرد به عنوان آتش نشان مشغول به کار شد از دهه ۲۰ تا زمان وقوع حادثه پلاسکو یک بخش از سازمان آتش نشانی است و از زمان وقوع حادثه پلاسکو تاکنون نیز بخش دیگری از تاریخ این سازمان رقم خورده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حادثه پلاسکو یک چشم انداز جدیدی را در بحث ایمنی در ساختمان‌ها رقم زد، اینکه اگر حادثه‌ای در این زمینه روی داد باید برای نجات جان انسان‌ها ایثار کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان خطر آنی دارند و قرار است روز شنبه لیست این ساختمان‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

امانی با بیان اینکه صاحبان این ساختمان‌ها در حضور نمایندگان سازمان‌های ذی ربط دعوت و به آن‌ها اخطار و مهلت داده شده تا ساختمان‌های خود را ایمن سازی کنند، ادامه داد: اکنون از زمان آخرین مهلتی که سازمان آتش نشانی اعلام کرده، مدت‌ها گذشته است و ما باید سریع به مردم اطلاع رسانی کنیم و با نصب تابلویی اعلام کنیم این مجموعه اصول ایمنی را رعایت نکرده است تا مردم با اطلاع وارد این ساختمان‌ها شوند. این کار باید انجام شود تا ما شاهد از دست دادن عزیزان آتش نشان نباشیم.