مرادمند با اشاره به شاخص بودن استان اصفهان درتولید محصولات دامی اظهار داشت: در تولید شیر رتبه اول کشور را داریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهرداد مرادمند، در افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای امنیت و فرهنگ‌سازی غذای حلال، از سهم ۷۰ درصدی اصفهان در صادرات لبنیات به روسیه خبر داد و اذعان کرد:اصفهان […]

مرادمند با اشاره به شاخص بودن استان اصفهان درتولید محصولات دامی اظهار داشت: در تولید شیر رتبه اول کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهرداد مرادمند، در افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای امنیت و فرهنگ‌سازی غذای حلال، از سهم ۷۰ درصدی اصفهان در صادرات لبنیات به روسیه خبر داد و اذعان کرد:اصفهان یکی از استان‌های نمونه کشور است و به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیر به اندازه ۱۵ استان شیر تولید می‌کنیم و همچنین ۷۰ درصد لبنیات صادره به روسیه از استان اصفهان است.
رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان اصفهان نیز از استفاده از محصولات کم آب بر خبر داد و گفت در این زمینه به سمت اصلاح باغات درجه سه پیش رفتیم.
وی ادامه داد: استفاده از گیاهان دارویی با ارزش افزوده بیشتر و توسعه گلخانه یکی از راه‌های برون رفت از شرایط موجود است. همچنین ۲۴۵۰ هکتار کشت گلخانه در اصفهان انجام شده است.
مرادمندهمچنین به نقش مهم روحانیون و دامپزشکان در این امر مهم اشاره کرد و وگفت: دردین به ذبح به شکل شرعی بسیار تاکید شده و روش ذبح شرعی را از هر لحاظ بهترین می دانند و این نشان دهنده نقش مهم روحانیون و ناظران شرعی است و دامپزشکان نیزنقش پر رنگ درب از پزشکان در پیشگیری از بیماریهای دارند.
رییس سازمان دامپزشکی استان اصفهان نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۳ میلیون سر واکسیناسیون دام و بالغ بر ۶۵۰ میلیون دوز واکسن طیور انجام می‌شود، وی از رتبه اول استان اصفهان درتولید ماهی زینتی و بوقلمون در کشور خبر داد.
وی در ادامه از سخنی کار دامپزشکان یاد کرد وگفت: تمام استان‌ها در تلاش برای سرپا نگه داشتن خیمه مواد غذایی هستند، اما بی شک ستون این خیمه استان اصفهان است.
موحدی اضافه کرد: همکاران حوزه دامپزشکی با یک خلوص شهادت‌گونه در حال فعالیت هستند و مطمئن هستم اجر آن‌ها در آن دنیا محفوظ است.

  • وی اذعان کرد: تلاش بسیاری برای افزایش حقوق کارمندان این دستگاه انجام شده ولی امروز همکاران حوزه دامپزشکی با یک خلوص شهادت‌گونه در حال فعالیت هستند و مطمئن هستم اجر آن‌ها در آن دنیا محفوظ است.
  • خبرنگارالهام خانی