جزییات انتشار بوی نامطبوع در شاهین‌شهر نشت مایع تیول یا مرکاپتان از دستگاه تزریق شرکت گاز به شبکه، عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به نتایج بررسی‌های صورت گرفته درپی بروز مشکلات در تعدادی از مراکز آموزشی این شهرستان […]

جزییات انتشار بوی نامطبوع در شاهین‌شهر

نشت مایع تیول یا مرکاپتان از دستگاه تزریق شرکت گاز به شبکه، عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به نتایج بررسی‌های صورت گرفته درپی بروز مشکلات در تعدادی از مراکز آموزشی این شهرستان گفت: با استشمام بوی گاز در بخش‌هایی از شهر شاهین شهر، تیم‌های ویژه‌ای با نظارت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان، با چینش و ترکیب نیرو‌های تخصصی از نهاد‌های مرتبط همچون بهداشت محیط، حفاظت از محیط زیست، آتش نشانی و نیز دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، تشکیل و مأمور پیگیری مجدانه این موضوع شدند.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا با بیان اینکه فقط ۱۶ نفر دچار مسمومیت شده بودند افزود: بقیه در اثر استرس و جو ایجاد شده، برای اطمینان در بیمارستان حضور یافتند که پس از معاینه و دریافت خدمات لازم پزشکی، به جز ۷ نفر، همگی تا عصر همان روز ترخیص شدند.

وی گفت: نتایج بدست آمده حاکی است که سهل‌انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع تیول یا مرکاپتان از دستگاه تزریق این گاز به شبکه عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان بوده است.

فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: با اعلام این خبر، با هماهنگی دستگاه قضایی، نمونه‌برداری از خاک و هوا در منطقه انجام و تحویل آزمایشگاه مرجع استان در اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان شد که نتایج این نمونه‌برداری درحال بررسی به منظور اعلام نتیجه نهایی است.

وی گفت: مسؤولان اجرایی و قضائی شهرستان بنابر پیگیری و تأکیدات مسؤولان استانی پس از جمع بندی نهایی موضوع، ضمن اطلاع‌رسانی دقیق، با هرگونه قصور یا تقصیر رخ داده در این واقعه برخورد قانونی جدی را انجام خواهند داد.
طبق اعلام گزارش مردمی روز سه شنبه به علت استشمام بوی نامطبوع تعدادی از شهروندان به بیمارستان گلدیس شاهین شهر مراجعه کرده بودند.

مرکاپتان، یک ترکیب شیمیایی بد بو است که مقداری از آن را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا در صورت نشت گاز انسان متوجه خطر شود.