مشاور امور ایثارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی دهک‌های درآمدی مردم از جمله ایثارگران در پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایسنا مسعود آزادی مشاور امور ایثارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شناسایی افرادی که در ۴ دهک […]

مشاور امور ایثارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی دهک‌های درآمدی مردم از جمله ایثارگران در پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایسنا

مسعود آزادی مشاور امور ایثارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شناسایی افرادی که در ۴ دهک پایین درآمدی قرار دارند مطابق قانون در حال انجام است، افزود:

ایثارگران گرامی نیز بر اساس درآمد در این دهک‌ها قرار می‌گیرند و در صورتی ‌که در دهک‌های مشمول دریافت کمک معیشت باشند مطابق قانون از این امکان بهره‌مند می‌شوند و در غیر این صورت امکان ادامه پرداخت کمک معیشت به این عزیزان میسر نخواهد بود.

وی افزود: افرادی که در این دهک‌ها قرار گیرند مطابق قانون از معافیت‌هایی نظیر معافیت در پرداخت هزینه‌های آب و برق برخوردار می‌شوند و عموم افراد از جمله ایثارگرانی که در این دهک‌ها هستند از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در این رابطه گفته بود: خانوارهای ایرانی در ابعاد مختلف از جمله فقر درآمدی، فقر آموزش، فقر مسکن، فقر سلامت، فقر انرژی، دسترسی به منابع مالی و بانکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در نهایت منجر به ارائه تصویری دقیق از وضعیت خانوارهای کشور شده است.

این تصویر بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و تجمیع این داده‌ها با اطلاعات نهادهای دیگر، خانوارهای ایرانی را از نظر خط فقر و خط کفاف بررسی کرده که نتایج آن در اختیار نهادهای رسمی برای اقدام و عمل در حوزه رفاه مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کاربردهای وسیع پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان، تأکید کرده بود:

این پایگاه توانایی نقش‌آفرینی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های رفاهی و مالی دولت در همه زمینه‌ها را دارد که در سال‌های اخیر نیز مورد استفاده قرار گرفته است

. به‌عنوان‌مثال در روز ۲۲ بهمن امسال ۳۲ میلیون نفر بر مبنای اطلاعات دریافت شده از این پایگاه مشمول دریافت کمک معیشتی واقع شدند.

در این راستا افرادی که در ۴ دهک پایین درآمدی قرار داشتند شناسایی و به دولت معرفی شدند که سازمان هدفمندی مبلغی را به‌عنوان کمک معیشتی به‌ حساب این افراد واریز کرد.