قاسم پور با بیان اینکه یک طلبه بسیجی باید از مسائل روز آگاهی کامل داشته و اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد، اظهار داشت: باید بتواند با آگاهی وبصیرت کامل وضعیت و شرایط موجود را تبیین کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،ناهید قاسم پور درنشست هم اندیشی با اعضای هیئت اندیشه ورز […]

قاسم پور با بیان اینکه یک طلبه بسیجی باید از مسائل روز آگاهی کامل داشته و اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد، اظهار داشت: باید بتواند با آگاهی وبصیرت کامل وضعیت و شرایط موجود را تبیین کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،ناهید قاسم پور در
نشست هم اندیشی با اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج طلاب رهروان ولایت که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در موسسه آموزش عالی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان،برگزار شد، به تفسیر کلمه بسیج پرداخت و اظهار داشت:
در کلمه«بسیج» باء آن به معنای «بصیرت و بیداری» است یعنی یک طلبه بسیجی باید از مسائل روز آگاهی کامل داشته باشد و اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد و با آگاهی وبصیرت کامل وضعیت و شرایط موجود را تبیین کند.
وی افزود: سین آن« سیاسی بودن »است و ازشرایط لازم برای فعالیت در فضای موجود و شرایط روز این است که طلاب بسیجی کنشگرانه بدون اینکه از جناح خاصی دفاع کند به وظیفه خود عمل کند.
قاسم پور ادامه داد: یاء آن به معنای این است که هر بسیجی برای جذب حداکثری و تامین نیروهای فعال «یارگیری» کرده و جذابیت های لازم را برای بسیج همگانی ایجاد کند.
وی حرف«جیم» در کلمه بسیج را به معنای جهاد اکبر و جهاد اصغر بیان کرد و افزود: در راس آن انواع جهاد، رعایت تقوای الهی است.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت گروههای جهادی اشاره کرد و تصریح کرد: در عرصه های مختلف، تشکیل این گروهها برای فعالیت در فضای مجازی، سیاسی، فرهنگی، امدادو نجات، و خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه از وظایف الهی است که ثمره آن به آحاد مردم می رسد. که در این زمینه روحیه انقلابی و جهادی افراد می تواند زمینه ساز و پشتوانه اجرایی برای تشکیل گروه و عملیاتی شدن آن است.

شایان ذکر است در پایان این جلسه اعضای شورای بسیج رهروان ولایت موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین برنامه هایی را برای اجرا در هفته بسیج پیشنهاد دادند که
از جمله آن ها تشکیل گروه بصیرتی زیر نظر یک استاد و هادی سیاسی برای ارتقاء بینش سیاسی طلاب بود.
خبرنگار: الهام خانی