همزمان با اربعین حسینی بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با محمد بخشی شاعر پیشکسوت گویش محلی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب به همراه […]

همزمان با اربعین حسینی بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با محمد بخشی شاعر پیشکسوت گویش محلی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب به همراه جمعی از همکاران با حضور در روستای اله آباد با محمد بخشی شاعر پیشکسوت گویش محلی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه این دیدار گفت: پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه مفاخر و گنجینه های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه هستند که نقش اساسی در پرورش نسل های آینده دارند.

وی تکریم مفاخر فرهنگی و هنری را یکی از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ فرهنگ و هنر دارند، شکل دهنده هویت ملت ها است اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود.

مسلمی مهنی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ از ظرفیت های موثر مفاخر در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر منطقه استفاده می کنیم، گفت: در جنوب کرمان مفاخر فرهنگی و هنری زیادی داریم و برای  توسعه فرهنگی از آنها استفاده می کنیم چرا که خدمات فرهنگی مفاخر این منطقه ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به نویسندگان منطقه و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی می شود، گفت: آثار نویسندگان از جمله کتاب ابزار اصلی فرهنگ در جامعه است و باید به این مهم توجه جدی شود.

گفتنی است، محمد بخشی از شاعران و نویسندگان پیشکسوت گویش محلی  در جنوب کرمان می باشد که تاکنون آثار بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان