ژنرال های رژیم صهیونیستی نسبت به قدرت نوظهور موشکی مبارزان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به ویژه شهر جنین ابراز نگرانی کرده و به مقامات این رژیم هشدار دادند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روزنامه صهیونیستی “اسرائیل هیوم”، سه ژنرال صهیونیست نسبت به تهدیدها و خطرات تداوم شلیک موشک های تولید […]

ژنرال های رژیم صهیونیستی نسبت به قدرت نوظهور موشکی مبارزان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به ویژه شهر جنین ابراز نگرانی کرده و به مقامات این رژیم هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روزنامه صهیونیستی “اسرائیل هیوم”، سه ژنرال صهیونیست نسبت به تهدیدها و خطرات تداوم شلیک موشک های تولید شده در داخل کرانه باختری به سوی شهرک های صهیونیست نشین هشدار دادند.

عوزی دیان، گادی شمانی و عوزی روبین ژنرال های ذخیره رژیم صهیونیستی نسبت به دست کم گرفتن موشک هایی که فلسطینی ها در کرانه باختری تولید و به سوی شهرک های صهیونیستی به ویژه در جبهه شمالی کرانه باختری شلیک می کنند، هشدار دادند.

این سه ژنرال صهیونیست تاکید کردند که در اوایل سال های ۲۰۰۰ میلادی روند مشابهی در نوار غزه اتفاق افتاد و با گذر زمان گسترش یافت و به یک تهدید واقعی تبدیل شد و سطح و قدرت تولید داخلی بالا رفت.

آن ها خاطرنشان کردند که باید از نزدیک نظارت و پیگیری کرد و مطمئن شد که ما در آغاز روندی در کرانه باختری همانند چیزی که در غزه رخ داد نیستیم.

روزنامه صهیونیستی “اسرائیل هیوم” در این باره نوشت که تنها در سه ماه اخیر فلسطینی ها ۶ بیانیه درخصوص شلیک موشک از شهر جنین به شهرک های صهیونیستی به ویژه «شکید» و « رام اون» صادر کردند و این بیانیه ها به نام « گردان های عیاش» منتشر شد.

در این گزارش آمده است که انگیزه ‌و دلیل شلیک این موشک های ساخت داخل و همچنین بسیاری از عملیات فلسطینی دیگر جنایت های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی است.

این روزنامه آورده است که در پنج عملیات شلیک موشک لاشه این موشک ها پیدا شده است و بر اساس اطلاعاتی که مرکز به اصطلاح “اطلاعات و تروریسم” رژیم صهیونیستی جمع آوری کرده است، تمام موشکی ها تولید داخل بوده و قدرت محدودی دارند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که جنبش حماس از این مساله یعنی تولید موشک های داخلی حمایت می کند و جنبش های فلسطینی از این امر ناامید نیستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که در گذشته دور و در مرحله بعد از جنگ ۱۹۶۷ و همچنین انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ موشک هایی از کرانه باختری به سوی شهرک های صهیونیستی در قدس اشغالی و بیتح تکفا شلیک شد و در سال ۱۹۷۱ در پی شلیک موشک سه صهیونیست کشته شدند.

رسانه ها اخیرا تصاویری از شلیک دو موشک از نوع «قسام ۱» منتشر کردند که از یک منطقه در جنین به سوی روستای صهیونیست نشین «رام أون» در اطراف جنین در کرانه باختری شلیک شدند.

در این فیلم دو موشک در یک مزرعه زیتون آماده شلیک است و در کنار آن تاریخ آن روزنوشته شده و هدف از شلیک این موشک ها، هدف قراردادن شهرک های صهیونیست نشین اطراف جنین عنوان شده است.

در کنار این موشک ها نام «گردان العیاش – غرب جنین» نوشته شده بود که زیر مجموعه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) است.

عاملان این عملیات خطاب به صهیونیست ها اعلام کردند که آنچه درآینده خواهید دید بسیار بزرگتر و خطرناک تر خواهد بود.

پیش تر نیز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ماه گذشته و همزمان با راهپیمایی موسوم به “پرچم” صهیونیست ها در قدس، یک جوان فلسطینی را در ارتباط با پیدا شدن یک موشک در این شهر، بازداشت کرده است.

ماه می گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن یک سکوی پرتاب موشک در روستای «نزله زید» در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری خبر داده بود.