آدام شیف نماینده دموکرات کنگره آمریکا می‌گوید اسناد و مدارک کافی برای اعلام جرم کیفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از گاردین، آدام شیف این مطلب را در حالی عنوان کرد که قرار است کمیته ویژه رسیدگی […]

آدام شیف نماینده دموکرات کنگره آمریکا می‌گوید اسناد و مدارک کافی برای اعلام جرم کیفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از گاردین، آدام شیف این مطلب را در حالی عنوان کرد که قرار است کمیته ویژه رسیدگی به حادثه حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱، روز سه‌شنبه گزارش تحقیقات خود را منتشر کند.

پیش بینی می‌شود این کمیته، خواستار ارجاع پرونده ترامپ به دستگاه قضایی آمریکا و احضار او و عده‌ای دیگر به وزارت دادگستری ایالات متحده شود.

همچنین گفته می‌شود این کمیته ضمن ارائه توصیه‌های حقوقی و قانونی خود، رای خود را نیز صادر کند.

آدام شیف نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا در کنگره آمریکا و یکی از اعضای این کمیته، در مصاحبه با سی ان ان بدون ذکر نام افراد دیگر، گفت: من فکر می‌کنم اسناد و مدارک نشان می‌دهد که ترامپ به علت تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهور ی۲۰۲۰ ایالات متحده، مرتکب جرائم کیفری شده است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا، ترامپ با تحریک طرفداران افراطی خود آنها را به حمله به ساختمان کنگره آمریکا فراخواند که در نتیجه این آشوب سیاسی، چند نفر کشته شدند.