منابع خبری امروز (یکشنبه) از دیدار معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه سوریه در دمشق خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور با علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه […]

منابع خبری امروز (یکشنبه) از دیدار معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه سوریه در دمشق خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور با علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران و هیئت همراه وی در شهر دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط و همکاری دوجانبه میان ایران و سوریه و همچنین راه‌های تقویت این همکاری برای مقابله با چالش های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
دو طرف راه‌های توسعه روابط سوریه و ایران در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه کنسولی را بررسی و بر مقابله با فشارها و باج‌گیری‌های اعمال شده توسط غرب علیه کشورهای مستقل و کشورهای در حال توسعه جهان با هدف اجرای برنامه‌ها و اهداف شوم خود تاکید کردند.
المقداد و بیگدلی همچنین در این نشست تحریم‌های اقتصادی خودسرانه و یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه و ایران که ملت دو کشور و معیشت آنها را هدف گرفته است، محکوم کردند.
المقداد در این دیدار با تاکید بر موضع ثابت و حمایتی سوریه در قبال جمهوری اسلامی ایران، درایت رهبری کشورمان در برخورد با حوادث اخیر که با تحریک و حمایت قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی انجام شد را ستود.
وی گفت که این اتفاقات با هدف برهم زدن ثبات و ایجاد فتنه در ایران صورت گرفت و همچنین نقش آن در حمایت از محور مقاومت را هدف گرفته بود.
المقداد همچنین تاکید کرد، همانطور که سوریه در جنگ علیه تروریسم پیروز شد، دمشق به خرد و شجاعت مردم و رهبری ایران در غلبه بر توطئه غرب علیه آنها اطمینان دارد.
علیرضا بیگدلی نیز در این دیدار از موضع سوریه و همبستگی آن با ایران تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین سطح همکاری میان سوریه و ایران را ستود و بر ضرورت ادامه این همکاری برای مقابله با تلاش ها برای مداخله در امور داخلی دو کشور تاکید کرد.
علیرضا بیگدلی همچنین دیداری را با ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه برگزار کرد. این دیدار در چارچوب کار کمیته مشترک کنسولی ایران و سوریه انجام شد.
این دیدارها با حضور مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد.