به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از ریاست محترم مجمع تشخیص تشکر می‌کنم که در طول این مدت تلاش کردند. مجمع تشخیص در هر دوره ای توانسته به خوبی انجام وظیفه کند و هر دوره نسبت به دوره قبل در این […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از ریاست محترم مجمع تشخیص تشکر می‌کنم که در طول این مدت تلاش کردند. مجمع تشخیص در هر دوره ای توانسته به خوبی انجام وظیفه کند و هر دوره نسبت به دوره قبل در این مسئولیت خطیر بهتر از گذشته انجام وظیفه کرده است و امیدواریم در این دوره قدم های بزرگتری برداریم.

وی با بیان اینکه از روسای گذشته مجمع تقدیر و تشکر می‌کنم و برای رفتگان طلب مغفرت می‌کنم، تصریح کرد: به عنوان فردی که ۱۵ سال عضو مجمع است، مجمع با شخصیت‌هایی که در او حضور دارد از ریاست‌محترم و دبیر تا اعضای محترم مسئولیت های مهمی را در طول دهه های گدشته عهده دار بودند و کسانی عضو مجمع هستند رییس جمهور، رئیس مجلس و از نیروهای نخبه هستند و این‌مجمع با این شخصیت های با تجربه و نخبه و با دلسوزی و خیرخواهی و با گرایش های مختلف و نگاه های تخصصی کار میکند‌.

اژه ای تاکید کرد: شهادت می‌دهم که افراد با گرایش‌های مختلف در موضوعات مختلف به صورت تخصصی نطرات عالمانه خود را بیان کردند.

وی با تاکید بر اینکه مصلحت نظام‌ از اهم امور است و حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: رعایت مصالح و منافع نظام و ملت از مسائل مهم در کشور است. این مجمع بخشی از مصلحت نظام را تأمین می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هر حوادثی مختصات و مولفه هایی دارد و این حادثه ها هم یک سری مشترکاتی با قبل دارد در اینکه دشمن کینه توز ضربت و شکست خورده چهل سال گذشته امروز بیش از گدشته شیطنت می کند و عصبانی است جای تردید نیست و هرچه که در توان دارد به میدان آورده است، بیان داشت: وجه اشتراک با گذشته این است که با شکست های قبلی و تجربیاتی که کسب کرده آمده و همه توان خود را تلفیق کرده که چگونه ایجاد اشوب و اغتشاش کند و زحمت ایجاد کند.

وی افزود: برخی زود فراموش می‌کنند و تحلیل های سریع می‌کنند و قضاوت می‌کنند و در موضوعاتی که ابعاد آن مشخص نیست اطهار نظر می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه در تشریح جزئیات حادثه درگذشت مهسا امینی گفت: خانم امینی چند وقت در اختیار نیروی انتظامی بوده است؟ در ساعت حدود ۱۸:۳۰ در خیابان در روز روشن درمعرض دید همه در حضور برادرش و بستگانش در خیابان به ماشین نیروی انتظامی هدایت می شود و در آنجا غیر ایشان و مامورین و راننده چند خانم دیگر بوده اند و از آنجا به سالن منتقل می شود و جای دیگر نمی رود و در آن سالن طبق فیلم در جمع عده ای کثیر می نشیند و بلند می شود و بعد به زمین می‌خورد.

وی افزود: ظرف کمتر از دو دقیقه بهیار نیروی انتظامی حاصر می شود و بلافاصله اورژانس موتوری حاضر می شود و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود و تمام این اتفاقات کمتر از حدود یک ساعت بوده است.و همه در حضور مردم است‌. مگر می شود در ظرف یک ساعت این اتفاق بیفتد؟