اختصاص۱۰۰ میلیارد ریال به بازسازی گلزارهای شهدای کردستان/مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهارت است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت:مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهارت است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علیرضا […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت:مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهارت است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علیرضا شهسواری در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد:مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهارت است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت:در سفر رییس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی گلزارهای شهدای استان اختصاص پیدا کرد.
وی گفت:بازسازی گلزارهای شهدا یکی از دغدغه‌های فرهنگی ما است که به عنوان نماد ایثار و شهادت باید حفظ شوند لذا تصویب این رقم در سفر رئیس جمهور به بازسازی این گلزارها بسیار کمک می کند.

شهسواری افزود:اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال از دیگر برکات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به اشتغال کارافرینان فاقد مدرک دانشگاهی در میان جامعه هدف اختصاص پیدا می کند.

شهسواری نوسازی تصاویر، تابلوها و تمثال شهدا به عنوان نمادهای ایثار و مقاومت کردستان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش می شود این تصاویر تا شب سال نو بازسازی و نوسازی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: تدوین کتابی با عنوان«پیام شهدا» از جمله برنامه‌های در دست اقدام است که برای تدوین آن، وصیت نامه‌‎های شهدا جمع آوری شده و در مرحله خلاصه نویسی و گزیده نویسی ضمن اینکه اساس پیام شهید در آن گنجانده می شود، قرار دارد.

وی به تشریح برنامه های هفته ایثار و شهادت و بزرگداشت روز شهید در استان اشاره کرد و یادآور شد:از امروز تا ۲۲ اسفند میز خدمت در بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف دایر شده است.
شهسواری اضافه کرد: همزمان ۳۰ میز حقوقی نیز در کل استان به مدت ۲ روزبرای رسیدگی به مشکلات حقوقی جامعه هدف و افراد عادی دایر خواهد شد.

وی اجرای طرح ملی جهاد دیدار با عنوان«سلام شهید» در روز ۲۲ اسفند و حضور مسئولان در منازل شهدا، برگزاری رزمایش سلامت و ویزیت رایگان جامعه هدف و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در جواب سوال خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در استان کردستان که آیا بنیاد شهید وامور ایثارگران استان از نویسندگان ادبیات پایداری در بخش کودک ونوجوان حمایت میکند یا خیر؟ گفت:آنچه که در طول تاریخ ماندگار بوده وخواهد ماند، نوشته های مکتوب است،که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از نویسندگان و آفرینندگان ادبیات پایداری در چهار چوب این بخش، ضمن حمایت، آنها را به خلق اثرهای بهتر و بیشتری تشویق میکند.

کویستان عبدالحکیمی