رزبانک روسیه تمام عملیات‌های مالی با دلار آمریکا، یورو و درهم را به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه این بانک و مالک آن ولادیمیر پوتانین و همچنین شرکت اینتروس متوقف کرد.  به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، رزبانک روسیه به‌دنبال تحریم‌های آمریکا علیه این بانک و مالک آن ولادیمیر پوتانین، تمام عملیات‌ها با دلار […]

رزبانک روسیه تمام عملیات‌های مالی با دلار آمریکا، یورو و درهم را به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه این بانک و مالک آن ولادیمیر پوتانین و همچنین شرکت اینتروس متوقف کرد.

 به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، رزبانک روسیه به‌دنبال تحریم‌های آمریکا علیه این بانک و مالک آن ولادیمیر پوتانین، تمام عملیات‌ها با دلار آمریکا، یورو و درهم را متوقف کرد و هشدار داد برخی نقل‌وانتقال‌ها هم متوقف خواهند شد.

 آمریکا پوتانین، شرکت اینتروس، رز بانک و اعضای خانواده او را تحریم کرده‌است. در تحریم‌ها نامی از شرکت معدن‌کاری نورنیکل که پوتانین بزرگ‌ترین سهام‌دار آن است نیامده. شرکت اینتروس مالک ۳۶ درصد از نورنیکل، بزرگ‌ترین تولیدکننده پالادیوم و نیکل در دنیاست.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

اقدام دولت‌های اروپایی برای ذخیره گازوئیل پیش از اجرای تحریم روسیه

 در اطلاعیه این بانک آمده‌است:«در شرایط فعلی ما تمام عملیات‌های مالی با دلار آمریکا، یورو و درهم را متوقف کرده‌ایم و همچنین عملیات‌هایی را که مشمول حوزه قضایی آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شوند، چون نمی‌توانیم تضمین کنیم منابع مالی مشتریانمان توسط بانک‌های این مناطق بلوکه نشوند».

 این بانک اعلام کرد مشتریان هنوز هم به منابع مالی خود دسترسی دارند، اما نمی‌توان تضمین کرد پرداخت از طریق حساب‌های متناظر در انگلیس قابل‌اجرا باشد.

 انگلیس پوتانین را در ۲۹ ژوئن تحریم کرده بود. خزانه‌داری آمریکا این اقدام را بخشی از هدف این کشور برای منزوی کردن بیشتر روسیه از بانک‌های جهانی و کاهش منابع مالی آن برای جنگ با اوکراین اعلام کرده‌است.