ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان کردستان گامی موثر در راستای توسعه آموزش فنی و حرفه ای در زندان های استان است فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در نشست هم اندیشی ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان با تاکید بر اهمیت این امر بیان داشت : ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان […]

ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان کردستان گامی موثر در راستای توسعه آموزش فنی و حرفه ای در زندان های استان است

فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در نشست هم اندیشی ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان با تاکید بر اهمیت این امر بیان داشت : ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان کردستان گامی موثر در راستای توسعه آموزش های مهارتی در زندان های استان است.

آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در نشست هم اندیشی زندان های استان بیان داشت :

ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان های استان کردستان گامی موثر در راستای توسعه های مهارتی در زندان های استان است.

مشاوره به زندانیان:

وکیلی افزود : هم اکنون زندانیان سطح استان در بدو ورود توسط همکاران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان مشاوره می گیرد. به گونه ای که هر زندانی در طول دوران محکومیت خود حداقل از فراگیری یک مهارت منتفع می شود.

مدیرکل فنی حرفه ای استان کردستان بیان داشت :

پس از فراگیری مهارت توسط زندانیان بسیاری از زندانیان پس از پایان دوران محکومیت زمینه لازم جهت اشتغال این عزیزان فراهم می شود. که همین امر در کاهش چشمگیر آمار بازگشت زندانیان به زندان ها نقش مهمی را داشته باشد.
وی با اشاره به کمپ ماده ۱۶ ترک اعتیاد در شهر سنندج نیز گفت :

خوشبختانه با پیگیری های استاندار کردستان کمپ ماده ۱۶ ترک اعتیاد شهر سنندج را راه اندازی کردیم.

در همین راستا اداره کل فنی و حرفه ای استان کردستان با ۳ کارگاه در حوزه های برق ، تاسیسات و خیاطی ایجاد کرده است. و در حال ارائه مهارت و توانمند سازی جهت بازگشت به جامعه و زمینه سازی لازم برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار این افراد است.
در پایان فردین وکیلی استان کردستان تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان های استان را فرصتی مناسب دانست. که می تواند در راستای جلوگیری از جزیره ای عمل کردن و تجمیع فعالیت های دستگاه های اجرایی در جهت بهبود خدمات عمل کند.

وکیلی گفت : امیدواریم با تشکیل این قرارگاه اجتماعی شاهد کاهش آمار ورودی های زندان های سطح استان و به تبع آن کاهش جرم با ایجاد زمینه اشتغال پایدار در سطح استان باشیم.