اربعین و پایان ارائه خدمات موکب «رقیه خاتون» در سنندج/ نماد مهمان نوازی کردستانیها در موکب«رقیه خاتون» روناک کنعانیان بانوی اهل تسنن کردستانی با برپایی موکب«رقیه خاتون» از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۱۵شهریور در گردنه صلوات آباد سنندج از زائرین امام حسین (ع) استقبال کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روناک […]

اربعین و پایان ارائه خدمات موکب «رقیه خاتون» در سنندج/ نماد مهمان نوازی کردستانیها در موکب«رقیه خاتون»

روناک کنعانیان بانوی اهل تسنن کردستانی با برپایی موکب«رقیه خاتون» از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۱۵شهریور در گردنه صلوات آباد سنندج از زائرین امام حسین (ع) استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روناک کنعانیان مسئول موکب «رقیه خاتون» همزمان با روز اربعین حسینی در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار شهید یاران اظهار کرد:این موکب درمسیر گردنه صلوات آباد شهرستان سنندج از تاریخ ۲۷ مرداد تا تاریخ ۱۵شهریور به زائرانی که از تهران و شهرستانهای دیگر عازم کربلا از مرز باشماق مریوان بودند، استقبال کرده است.

کنعانیا گفت: موکب حضرت رقیه خاتون (خادمین شهدا) با ارائه خدمات اسکان، پذیرایی، سرویس‌های بهداشتی در مدت تردد زوار در خدمت زائرین حضرت امام حسین( ع) بوده و نهایت تلاشمان را همراه با مجموعه در این موکب در درجه اول رسم مهمانوازی مردم کردستان به بهترین نحو پذیرایی از زائرین عزیز بود که خوشبختانه تا به امروز که پانزدهم شهریور و مصادف با اربعین است استقبال زیادی شده است.

کنعانیان افزود: در این مدت در موکب «رقیه خاتون» ۱۲ نفر زن و ۱۶ نفر مرد در این مکان بصورت شبانه روزی مشغول به فعالیت وارائه خدمات به زوار بودند.

مسئول موکب «رقیه خاتون» افزود: این موکب دارای چهار غرفه، که دو غرفه مربوط به کتاب و بسته‌های فرهنگی، یک غرفه مختص کودک و نوجوان و یک غرفه نیز برای پذیرایی از زائرین آماده شده بود.

مسئول موکب «رقیه خاتون» گفت: امکاناتی که در این موکب فراهم شده، جهت محل استراحت و اسکان شبانه، پذیرایی با غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام، وضوخانه و مکان اقامه نماز که هر روز با تهیه حداقل ۵۰۰ پرس غذای گرم آماده پذیرایی از زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بودیم.

کنعانیان گفت: موکب حضرت رقیه خاتون (خادمین شهدا) با عنوان موکب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان کردستان و قرارگاه محرومیت‌زدایی غرب کشور برپا شده و بنده به عنوان مدیر امور شعب این بنیاد خیریه در استان کردستان اقدام به برپایی این موکب کرده‌ بودم.

وی با اشاره با ابراز خرسندی از دومین سال تردد زائران از مرز باشماق مریوان اضافه کرد: به یاری خدا و زحمات استاندار خدوم وپرتلاش و مسئولین دستگاههای مربوطه، میزبانی از زوار امام حسین (ع) یک افتخار بزرگیست که نصیب مردم استان کردستان شده و امیدواریم روند آن در سال‌های بعدی به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

مسئول موکب «رقیه خاتون» گفت: این روزها در تمام نقاط کردستان می‌توان جلوه‌های عشق، مودت و محبت مردم این استان را نسبت به زوار امام حسین (ع) مشاهده کرد که نماد اتحاد میان شیعه و سنی است و این امر مهم برای دشمنان بسیار سنگین و غیر قابل تحمل و باور است.

روناک کنعانیان گفت: ذبح قربانی در موکب «رقیه خاتون» همزمان با روز اربعین حسینی وتقسیم آن در بین نیازمندان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان پایان خدمات و فعالیت این موکب بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان