مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که با موضوع « بازآفرینی شهری و بررسی مشکلات محلات کم ‌برخوردار» در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برگزار گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اظهارداشت: یکی […]

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که با موضوع « بازآفرینی شهری و بررسی مشکلات محلات کم ‌برخوردار» در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اظهارداشت: یکی از سیاست ‌های دولت مردمی، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم‌برخوردار شهری است که اجرای این سیاست‌ها در دستور کار اصلی این دفتر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، با بیان اینکه بیش از ۵۰ محله کم برخوردار در استان وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، اظهارداشت: جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در سطح استان در این مناطق سکونت دارند که رفع مشکلات مردم این محلات نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی مجدانه است.

مهدویان فر با تاکید بر اینکه هماهنگی بین بخشی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کنار نهادهای دولتی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: اقدامات مثبتی در طول سال‌های گذشته در این مناطق صورت گرفته است ولی با این وجود نواقصی نیز وجود دارد که باید با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها مرتفع گردد.

وی در ادامه خواستار افزایش دسترسی مردم در محلات کم برخوردار به خدمات سلامت روان شد و افزود: دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری باید آموزش‌ها و مشاوره هایی در زمینه پیشا ازدواج، تحکیم خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری و … را به صورت رایگان و کم هزینه در این محلات ارائه نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه کودکان محروم از تحصیل باید شناسایی شوند، افزود: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری برای شناسایی و انجام مشاوره به کودکان محروم از تحصیل استفاده شود تا در راستای مبارزه با بی سوادی در این مناطق گام های بنیادین و مستحسنی برداریم.
خبرنگار: الهام خانی