پرجمعیت ترین بانک فرابورس لغو پذیرش شد/ انتقال به تابلو پرریسک   بانک دی به دلیل افزایش زیان انباشته و عدم توانایی در خروج از ماده ۱۴۷ قانون تجارت بعد از حدود ۱۱ سال از بازار دوم فرابورس، حذف و آماده انتقال به یکی از تابلوهای پرریسک شد!!! به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، بانک دی […]

پرجمعیت ترین بانک فرابورس لغو پذیرش شد/ انتقال به تابلو پرریسک

  بانک دی به دلیل افزایش زیان انباشته و عدم توانایی در خروج از ماده ۱۴۷ قانون تجارت بعد از حدود ۱۱ سال از بازار دوم فرابورس، حذف و آماده انتقال به یکی از تابلوهای پرریسک شد!!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، بانک دی درحالی از سال ۸۹ توسط بنیاد شهید تاسیس و از مهر ۹۱ وارد فرابورس شده که بعد از حدود ۱۱ سال از فهرست شرکت های حاضر در بازار دوم فرابورس، حذف و آماده انتقال به یکی از تابلوهای پرریسک، قرمز ، نارنجی یا زرد شد!!!

براساس این گزارش، بانک دی با سرمایه ۱٫۳۵ هزار میلیارد تومانی یکی از بانک های زیانده بود و در صورت های مالی سال گذشته بیش از ۵٫۶ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده بود و طی سال های اخیر قادر به خروج از زیان انباشته نشد که آخرین رقم آن بیش از ۱۷٫۲ هزار میلیارد تومان بود!!!

به همین دلیل طبق ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس به علت شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت از فهرست شرکت های فرابورس لغو شد.

همچنین طبق نامه ۹ آبان علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی به سازمان بورس، علت اصلی افزایش زیان خالص بانک در صورت های مالی حسابرسی نشده میان دورهای منتهی به ۳۱ شهریور مربوط به شناسایی هزینه های مالی ناشی از اضافه برداشت از حساب جاری بانک مرکزی برای اصلاح ترکیب سپرده های گران قیمت و جذب منابع ارزان قیمت بود!!!

“دی” که به دلیل حضور خانواده های شهدا در ترکیب سهامداری با حدود ۹۳۰ هزار نفر، یکی از پرجمعیت ترین شرکت ها بشمار می رود، مهر سال جاری  به استناد ابلاغیه دوم شهریور بانک مرکزی، وعده داده بود برنامه گام های خروج از وضعیت فعلی ظرف مدت دو سال با نظارت کامل مقام ناظر را ارایه و نتایج اقدامات بصورت ماهانه را گزارش کند و تمهیداتی جهت اجرای برنامه اصلاحی پیاده سازی کند.

با این اوصاف باید منتظر واکنش های بعدی لغو پذیرش بانک دی از فرابورس و تعیین تابلو و جایگاه بعدی این بانک در بازار سهام و همچنین توضیحات احتمالی مدیران و مسئولان بنیاد شهید و … بود.

هر چند با توجه به وضعیت بحرانی و لغو پذیرش، امیدی به اطلاع رسانی مدیران و مسئولان به رسانه ها نیست.