یادواره شهدای غریب در اسارت خردادماه در اصفهان برگزار می‌شود معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کنگره ملی بزرگداشت شهدای غریب در اسارت تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و به‌موازات آن در کلیه استان‌ها یادواره شهدای غریب در اسارت با محوریت آزادگان عزیز برگزار می‌شود که در اصفهان احتمالاً […]

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کنگره ملی بزرگداشت شهدای غریب در اسارت تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و به‌موازات آن در کلیه استان‌ها یادواره شهدای غریب در اسارت با محوریت آزادگان عزیز برگزار می‌شود که در اصفهان احتمالاً در خردادماه برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از صاحب نیوز؛ حمیدرضا ساکت صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز بزرگداشت شهدا گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تعظیم و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران از فرامین رهبر انقلاب به بنیاد شهید است که این فعالیت‌ها در سالیان گذشته در سطح استان انجام شده و اکنون نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: کنگره ملی بزرگداشت شهدای غریب در اسارت در تیرماه سال آینده به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و به‌موازات آن در کلیه استان‌ها یادواره شهدای غریب در اسارت با محوریت آزادگان عزیز برگزار می‌شود که در اصفهان احتمالاً در خردادماه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس دسته‌بندی و اطلاعات اولیه‌ای که ما داریم، استان اصفهان ۴۸ شهید غریب در اسارت کومله دارد؛ همچنین این استان پنج هزار و ۷۰۰ شهید در کردستان تقدیم کرده است.

ساکت ادامه داد: ۶۲ نفر از شهدای اصفهان در زندان‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند و قرار است برنامه‌های ویژه‌ای برای آنها برگزار شود که اولین برنامه هم دیدار با خانواده این شهدا است.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراسم روز بزرگداشت شهدا فردا از ساعت ۷:۳۰ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود و عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا نیز انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای معرفی شهدای استان را خواهیم داشت که فردا برگزار می‌شود؛ این نرم‌افزار با دسته‌بندی محتوای شهدا شامل تصاویر، داستان‌ها و وصیت‌نامه‌ها، در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.