معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از خدمت رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی از طریق سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،سرهنگ”عبدالحمید خسروانی” از برقراری سامانه پیامکی ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در استان […]

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از خدمت رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی از طریق سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،سرهنگ”عبدالحمید خسروانی” از برقراری سامانه پیامکی ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در استان خبرداد و بیان داشت: با توجه به تنوع ، گستردگی و پیچیدگی ماموریت های پلیس امروزه می طلبد در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان پلیس به امکانات روز به جهت این امر مهم مجهز باشد.
وی گفت: پلیس در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی برنامه های خود، به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ کرده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ماهانه  بیش از ۵۵ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ استان برقرار می شود   افزود: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد از جامعه را افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی نیستند.
این مقام انتظامی، هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی قادر به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت انجام شده است.
وی، ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس ، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه را از دیگر اهداف راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ عنوان کرد.
سرهنگ خسروانی در خصوص قابلیت های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: شهروندانی که تمایل به ارسال پیامک به این سامانه را دارند ابتدا پیش شماره ۱۱۰ و سپس کد ۸۷ را وارد و سپس درخواست خود را به همراه آدرس و نشانی مورد نظر مطرح می کنند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کردستان با تاکید بر لزوم سرعت عمل در پاسخ به نیازهای پلیسی مردم خاطر نشان کرد: مطابق مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” خدمت بی منت به مردم را در راس کار قرار می دهیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان