استان کردستان استانی کاملا فرهنگی و هنری با شخصیت های فرهنگی و هنری است وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:کمتر نقطه ای در کشور داریم مثل استان کردستان کاملا فرهنگی و هنری با وجود شخصیت های فرهنگی و هنری مطرح باشد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمدمهدی اسماعیلی امروز عصر در نشست […]

استان کردستان استانی کاملا فرهنگی و هنری با شخصیت های فرهنگی و هنری است


وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:کمتر نقطه ای در کشور داریم مثل استان کردستان کاملا فرهنگی و هنری با وجود شخصیت های فرهنگی و هنری مطرح باشد


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمدمهدی اسماعیلی امروز عصر در نشست هم اندیشی با اعضای جبهه فرهنگی استان کردستان گفت: استان فرهنگی و هنری کردستان علیرغم تنوع فرهنگی همچون رنگین کمانی از تفاوت ها زیر چتر واحد با هویت بالادستی قوی هزاران سال همزیستی در کنار هم را نمایندگی می کند.
وی افزود: استان کردستان به واقع فضای تمدنی قوی را پشت سر دارد با وجود اینکه از سوی عده ای خیلی تلاش شد تا در ابتدای انقلاب واگرایی را تبلیغ و ترویج کنند اما این پتانسیل های فرهنگی و هنری این اجازه را نداد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این استان با خون هزاران شهید از مهاجرین و انصار و شهید بروجردی ها به این جایگاه رفیع رسیده است و در حال حاضر از استان هایی با ظرفیت های تعالی فرهنگی و رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر قرار دارد.
وی اذعان داشت: آنچه امروزه موجبات شرایط حساس را در همه زمینه های تفسیری و تحلیلی فراهم می کند تعادل میان خوش‌بینی و بدبینی است که گاهی مشهورات جا می افتد و اقتضائات را فراهم می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: زمانی که خدمت رهبر عظیم الشأن انقلاب رسیدیم، اهداف تغییرات زیربنایی در فرهنگ را به نحو بسیار زیبایی تبیین کردند و هدف از تغییرات ساختاری را نه اصلاح ساختارهای دولت دانستند بلکه تغییر را در میان مردم‌مدنظرشان بود.
ایشان در بخشی دیگر از سخنان خویش تشریح کردند: در واقع با وجود افکارسنجی های انجام شد دینداری نسبت به قبل از انقلاب بسیار رشد داشته و بسیاری از مناسک دینی و مذهبی مثل پیاده روی اربعین در این دوره جایگاه جهانی پیدا کرد.
ایشان با اشاره به تهدیدات همه جانبه دشمن از طرق مختلف گفت: با وجود تهدیدات و تهاجمات فرهنگی چگونه انگاره های دینی رشد پیدا کرده است در استان فرهنگی کردستان در ایام میلاد حضرت رسول اکرم(ص) رویدادها و برنامه های دف نوازی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی در همه گستره استان کردستان طنین انداز می شود.
وی ضمن محکوم‌کردن وحشی گری های رژیم منحوس و جعلی اسرائیل برعلیه مردم بی گناه فلسطین و غزه گفت: حقیقتا روز های سخت و تلخی را به واسطه ظلم به این مردم بی‌گناه فلسطین و غزه می گذرانیم، این رژیم به هیچ مبانی و اصول اخلاقی پایبند نیست و از سوی دیگر استکبار جهانی در اوج بی شرمی حامی و پشتیبان این رژیم صهیونیستی است.
اسماعیلی در پایان یادآور شد: یک آدم جهادی قادر به کارهای بزرگی است، برای جهاد فرهنگی بایستی وقت بگذاریم و درنهایت تحلیل های واقع بینانه داشته باشیم.
در این نشست صمیمی تعدادی از حاضرین نقطه نظرات خویش را در خصوص مسائل و توانمندی های فرهنگی و هنری استان و همچنین تشکر و قدردانی از انتصاب به جا و مناسب علی اصغر دریایی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان را به ویز فرهنگ وارشاد اسلامی تبریک و تهنیت گفتند.

کویستان عبدالحکیمی