عملیات احداث رآکتور تحقیقاتی ۱۰مگاواتی اصفهان با حضور رییس سازمان انرژی اتمی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ مراسم آغاز عملیات احداث رآکتور تحقیقاتی ۱۰مگاوات، روز پنجشنبه؛ ۵ آبان‌ماه جاری در منطقه هسته‌ای اصفهان و با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس […]

عملیات احداث رآکتور تحقیقاتی ۱۰مگاواتی اصفهان با حضور رییس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ مراسم آغاز عملیات احداث رآکتور تحقیقاتی ۱۰مگاوات، روز پنجشنبه؛ ۵ آبان‌ماه جاری در منطقه هسته‌ای اصفهان و با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.
این رآکتور از نوع استخری آب سبک بوده و سوخت آن از نوع صفحه ای با غنای ۲۰ درصد است.
از مهمترین کاربری های این رآکتور تحقیقاتی می‌توان به تست سوخت هسته‌ای مواد، تولید رادیوایزوتوپ‌های پزشکی و صنعتی و توسعه‌ تحقیقات و کاربردهای پرتوهای نوترونی اشاره کرد. گفتنی است؛ طراحی و ساخت این رآکتور با همت دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور به صورت کاملاً بومی خواهد بود و این مرکز پس از ساخت با محوریت ارایه آموزش‌‌های بین‌المللی در زمینه علوم و فنون هسته‌ای آغاز به‌کار خواهد کرد.
آیین آغاز عملیات احداث این مرکز هم‌اکنون در حال برگزاری است