مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:برخی از اصناف بدون اطلاع از این قانون از دستگاه‌های پوز برای عملیات‌هایی غیر از خرید و فروش استفاده می‌کردند. برای رسیدگی به اعتراض این دسته از فعالان اقتصادی، در محاسبه ضریب سود، تخفیفاتی داده شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اصناف استان اصفهان، آمار […]

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:
برخی از اصناف بدون اطلاع از این قانون از دستگاه‌های پوز برای عملیات‌هایی غیر از خرید و فروش استفاده می‌کردند. برای رسیدگی به اعتراض این دسته از فعالان اقتصادی، در محاسبه ضریب سود، تخفیفاتی داده شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اصناف استان اصفهان، آمار خوداظهاری کسبه نشان‌دهنده استقبال کسبه از این طرح است. پس از اجرای این طرح، دستگاه‌های پوز ساماندهی و به پرونده‌های کسبه متصل شد.
در سال ۱۳۹۹، ۲۲۹ هزار اظهارنامه تحویل شده بود که ۶۰ درصد از آن خوداظهاری بود. در سال ۱۴۰۰، این تعداد به ۳۴۹ هزار پرونده افزایش یافت که ناشی از ساماندهی دستگاه‌های پوز است. بیش از ۹۸.۵ درصد از این دستگاه‌ها تاکنون تعیین تکلیف شده است.
۷۵ درصد از مودیان در سال ۱۴۰۰، خوداظهاری کردند. در سال ۱۳۹۹، درآمد مالیاتی استان حدود ۲۷۴ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به سال ۹۹، رشد سه برابری داشته است.