بیمارستان های اطفال اونتاریو تحت فشار زیادی هستند و به دلیل شلوغ بودن بخش های بستری، برخی از کودکان بدحال مجبورند برای بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه، از محل سکونت خود فاصله زیادی بگیرند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از سایت خبری «استار» کانادا، مسئولان بیمارستان می گویند تعداد کودکان […]

بیمارستان های اطفال اونتاریو تحت فشار زیادی هستند و به دلیل شلوغ بودن بخش های بستری، برخی از کودکان بدحال مجبورند برای بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه، از محل سکونت خود فاصله زیادی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از سایت خبری «استار» کانادا، مسئولان بیمارستان می گویند تعداد کودکان بیشتری در پاییز سال جاری به بخش های اورژانس بیمارستان های اطفال مراجعه می کنند و به دلیل افزایش موارد پذیرش، تخت های بیمارستانی به سرعت پر می شود.

افزایش تعداد کودکانی که نیاز به مراقبت دارند، منجر به انتظارهای طولانی در اورژانس می شود، به طوری که در یکی از بیمارستان ها انتظار بیش از ۳۰ ساعت گزارش شده و سایرین نیز مجبور به لغو جراحی های برنامه ریزی شده شان شده اند.

همچنین در هفته های اخیر، برخی بیمارستان ها در جنوب اونتاریو مجبور شده اند کودکان به شدت بیمار و بدحال را تا اوتاوا بفرستند تا بتوانند تختی برایشان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی پیدا کنند.

«بروس اسکوایرز» رئیس بیمارستان کودکان مک مستر در هامیلتون گفت: متاسفانه ما مجبوریم به میزان بیشتری کودکان را از منطقه مسکونی شان به بخش های دیگری از استان منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کودکان برای بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان اطفال به ناچار از اونتاریو به اوتاوا انتقال داده شده اند، این وضعیت را بسیار نگران کننده خواند.

به گفته مقام های بیمارستانی، افزایش کودکان مبتلا به عفونت تنفسی و سایر بیماری های ویروسی که نیاز به مراقبت های ویژه بیمارستانی دارند، در این زمان از سال بیش از سطح انتظار است.

مقام های مزبور افزودند این افزایش شمار بیماران در کنار کمبود کادر پزشکی اتفاق می افتد.

در حالی که بیمارستان درحال یافتن راهکارهای کوتاه مدت از جمله آزاد کردن تخت های بیشتر و افزودن بر شمار کارکنان در بخش های اورژانس هستند، مسئولان بیمارستانی نگرانند که چگونه با موارد افزایش بیمارستان در پاییز و زمستان کنار آیند.

در این میان، افزایش تعداد کودکان بدحال که نیاز به مراقبت دارند، بخش های آی سی یو اطفال را تحت فشار قرار می دهد که ۲۶ درصد بیش از این زمان در سال گذشته و ۲۰ درصد بیش از اکتبر ۲۰۱۹ از کودکان بیشتری مراقبت می کنند.

بیمارستان کودکان مک مستر ۱۲ تخت بیشتر را به بخش های پزشکی خود افزوده است. در سپتامبر سال جاری، تخت های کودکان این بیمارستان با ظرفیت ۱۲۰ درصدی اشغال بودند که رکوردی تاریخی است.

«نش سید» رئیس بیمارستان کودکان در مرکز علوم بهداشتی لندن گفت که این بیمارستان شاهد سطح بالاتری از تقاضا با فشار مضاعف بر بخش اورژانس است. وی افزود همچون سایر بیمارستان ها، این بیمارستان شاهد مراجعه کودکان بدحال بیشتری است که نیاز به مراقبت دارند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که مراجعان را در محل سکونت شان نگهداریم، اما مجبور به انتقال آنها هستیم، زیرا ظرفیت پذیرش در بخش مراقبت های ویژه کودکان مان محدود است.