نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: “محمدهادی زاهدی‌وفا” وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توان، تسلط و صلاحیت علمی بالا و توانمندی‌هایی که دارد، می‌تواند شرایط خوبی را برای این وزارتخانه ایجاد کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام “احد آزادیخواه” روز دوشنبه در گفت […]

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: “محمدهادی زاهدی‌وفا” وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توان، تسلط و صلاحیت علمی بالا و توانمندی‌هایی که دارد، می‌تواند شرایط خوبی را برای این وزارتخانه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام “احد آزادیخواه” روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دکتر زاهدی‌وفا را فردی توانمند با صلاحیت علمی بالا، باتجربه خوب عملی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌بینیم.
وی ارتباط خوب زاهدی‌وفا با برخی اعضای کابینه سیزدهم را از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و بیان کرد: وی آشنایی کاملی با این وزارتخانه دارد و با توجه به مدت زمانی که سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت، اشراف جدی در این حوزه پیدا کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قبل در دستگاه‌های وابسته این وزارتخانه همچون شرکت سرمایه‌گذاری شستا فعالیت داشته و تجربه خوبی در این زمینه دارد.
حجت الاسلام آزادیخواه، زاهدی‌وفا را یکی از اساتید بنام حوزه اقتصاد دانست و گفت: اندیشمندان حوزه اقتصاد وی را استادی توانمند با توان علمی بالا می‌شناسند.
وی با بیان اینکه رییس جمهور زاهدی‌وفا را معرفی و به وی اعتماد کرده است یادآور شد: مجلس طی چند هفته اخیر جلسات متعددی در قالب کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و به صورت انفرادی با وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت، وی نیروی توانمندی است که می‌تواند شرایط خوبی را برای این وزارتخانه ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، محمدهادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای‌عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.
در سوابق مدیریتی زاهدی وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای‌عالی تحقیقات و فناوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی انرژی دیده می‌شود.
زاهدی وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای‌عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای‌عالی تدوین برنامه پنجم، شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای‌عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رییس‌جمهور به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.
جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.