بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور در اصفهان هستند استاندار اصفهان در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد که باحضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد، گفت:بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور در استان اصفهان هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور در اصفهان هستند

استاندار اصفهان در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد که باحضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد، گفت:بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور در استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،‌ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بیان کرد: امروز در استان اصفهان پرداختن به اقتصاد دانش بنیان را برای خود، الزام قرار داده ایم و بسیار خرسندیم در نخستین روز ماه شعبان افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد رقم خورد.

وی دو راهبرد اساسی استان برای توسعه را اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، معتقدیم استان اصفهان بهترین مکان و منطقه کشور برای اجرای اقتصاد دانش بنیان است.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: استان اصفهان بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور را در خود جای داده. وجود ظرفیت های دانشگاهی معتبر، ظرفیت های صنعتی پیشرو، جوهره کار و تلاش و اعتماد به نفسی که در مردم استان است باعث شده محدودیت ها به توانمندی و توسعه تبدیل شوند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: مردم شهرستان نجف آباد در عرصه های مختلف «ما می توانیم» را نشان داده اند. با توجه به مدیریت شایسته دانشگاه آزاد اسلامی کشور و واحد نجف آباد تصور می کنم در آینده ای نزدیک شاهد یکی از موفقیت آمیزترین پارک های علمی و تحقیقاتی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد باشیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد آموخته تا از توانایی های خود استفاده کند و با رویکرد اقتصادی وارد عرصه های مختلف شود همین موضوع باعث موفقیت این دانشگاه در زمینه های متفاوت شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: مجموعه های صنعتی و فولادی استان در عرصه سرمایه گذاری و تأمین مواد اولیه خود پیشگام انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان شده اند. مدیران صنعتی باور دارند که نیاز خود را بایستی با ظرفیت های فناورانه رفع کنند.

دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین شهرک در کشور است، یادآور شد: روزی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل می گرفت بسیاری از افراد باور نداشتند این شهرک منشأ اثر ویژه ای در کشور شود.

وی ادامه داد: لیکن امروز قاطعانه اعلام می کنیم که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قطب علم و فناوری در کشور است. ریاست جمهوری نیز پس از بازدید کوتاه از شهرک بر این مهم تأکید کردند.

استاندار اصفهان گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز با رویکرد اقتصادی، تعامل و مطالعه ای که الگوی خود قرار داده مانند شهرک علمی و تحقیقاتی موفق باشد