دست‌وپازدن‌های صهیونیست‌ها نشان‌دهنده میزان ضربه واردشده بر آن‌ها است مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با اشاره به حمله احمقانه به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق گفت: این حمله به‌راستی نمایش‌دهنده این خطای محاسباتی و استراتژیک از سوی اسرائیل و آمریکا بود و دست‌وپازدن‌های صهیونیست‌ها پس از ۶ ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی […]

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با اشاره به حمله احمقانه به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق گفت: این حمله به‌راستی نمایش‌دهنده این خطای محاسباتی و استراتژیک از سوی اسرائیل و آمریکا بود و دست‌وپازدن‌های صهیونیست‌ها پس از ۶ ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی دقیقاً نشان‌دهنده میزان ضربه وارد شده بر پیکر صهیونیست‌ها است.

حجت‌الاسلام سید امیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری شهید یاران؛، با بیان اینکه در جریان حمله به کنسولگری ایران در سوریه باید این نکته روشن شود که چرا رژیم کودک کش دست به این حرکت احمقانه زد، اظهار کرد: چند اتفاق پی‌درپی افتاد که رژیم اسرائیل را به‌شدت آشفته کرد و در وضع بحرانی قرار داد؛ ۷۰ حمله از سوی مقاومت و بخصوص حماس در شمال غزه در هفته گذشته اتفاق افتاد درحالی‌که رژیم چند ماه قبل ادعا کرده بود کار شمال را تمام کرده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان ادامه داد: کشتار حدود ۴۰۰ نفر مردم عادی در بیمارستان شفا در شمال طی یک هفته، اوج عصبانیت ناشی از شکست رژیم را نشان داد.همچنین باز شدن قفل شورای امنیت سازمان ملل و صدور اولین قطعنامه پس از حدود ۶ ماه‌ نشان داد مهم‌ترین دستگاه پشتیبان رژیم در برابر مقاومت فلسطینی‌ها تسلیم شده است و این آغاز مرحله‌ای جدید در جنگ غزه را کلید زد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به استقبال رسمی دولت ایران از رهبران حماس و جهاد و ملاقات آنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور، مقامات ارشد نظامی ایران و وزیر امور خارجه اظهار کرد: این کار نشان داد جنگ غزه عملاً” به نفع مقاومت به پایان رسیده و ادامه جنگ معنای خود را ازدست‌داده است.

وی اضافه کرد: فرش قرمز ایران زیر پای رهبران مقاومت نشان داد صفحه آخر جنگ نه در شورای امنیت، نه در پاریس، نه در قاهره و نه در دوحه بلکه در تهران رقم می‌خورد و این وحشت زیادی برای اسرائیل و حامیان آن در پی داشت.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: پافشاری مقاومت فلسطین بر شروط چهارگانه خود که باعث شکست و توقف مذاکرات توطئه‌آمیز پاریس شد نشان داد نه جنگ و نه مذاکرات چهارجانبه پاریس قادر به کنترل مقاومت نیستند. این موضوع امید اسرائیل به دستیابی به دستاورد سیاسی را هم از بین برد.

وی تظاهرات ضد نتانیاهو در تل‌آویو و کارگردانی مخالفان نتانیاهو – شامل لاپید، بنت، بنی گانتز و ایزنکوت که دو نفر اخیر عضو کابینه نظامی اسرائیل هم هستند را نشان از به‌هم‌ریختن اوضاع داخلی اسرائیل بیان و اظهار کرد: این در حالی است که شکاف ارتش و دولت هم با محوریت وزیر جنگ – گالانت – به ضرر اسرائیل و شخص نتانیاهو به دردسر جدید تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در این شرایط نتانیاهو و ارتش برای‌آنکه وانمود شود هنوز کارت‌هایی برای بازگرداندن اوضاع نظامی و سیاسی به نفع اسرائیل در اختیار دارند، حمله به حزب‌الله و ایران در سوریه را با وجود ریسک بالایی که برای رژیم غاصب داشت انجام دادند.

وی ادامه داد: آنها با این تحلیل که حمله شدید و عبور از خط‌قرمزها ایران و حزب‌الله را به تجدیدنظر در اهداف وادار می‌کند و از این طریق ایران، حماس را وادار به تعدیل خواسته‌های اعلامی خود می‌کند، به حماقت حمله به حلب و کنسولگری ایران در دمشق دست زدند.

وی دومین مسئله را شکست راهبردی آمریکا در غرب آسیا عنوان کرد و تصریح کرد: بررسی رفتار ایالات متحده در غرب آسیا نشان می‌دهد که این کشور علی‌رغم هزینه سنگین در خاورمیانه تاکنون سیاست موفقی را در این منطقه نداشته است و در طول صدسال گذشته شکست راهبردی نتیجه رویکرد آمریکا در غرب آسیا بوده است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان ادامه داد: محاسبات غلط آمریکا در منطقه باعث حمایت بی‌چون‌وچرا از رژیم صهیونیستی، فعال‌سازی کانون‌های اختلاف زا در منطقه، ایجاد گروهگ های تروریستی از جمله داعش و حمله به عراق و افغانستان و… شده است.

وی اضافه کرد: در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده در قبال این فعالیت‌های خود در منطقه تاکنون دستاورد آن‌چنانی نداشته است. جمهوری اسلامی ایران به بالاترین قدرت دست پیدا کرده است، محور مقاومت در مقابل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده است، میزان نفرت افکار عمومی منطقه از آمریکا و رژیم صهیونیستی به بالاترین حد ممکن رسیده است.

وی در ادامه به‌عنوان پاسخ درخور و مطمئن به این مسائل ابراز کرد: تحولات میدانی جنگ در غزه وارد مرحله تازه‌ای شده است؛ ادامه مقاومت جانانه مردم فلسطین پس از ۶ ماه سخت و طاقت‌فرسا، ناتوانی رژیم جعلی صهیونیستی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود، استیصال ایالات متحده در باب‌المندب و منطقه، به ستوه آمدن جامعه جهانی و سازمان ملل و در نهایت هوشمندی جبهه مقاومت در مواجهه با فتنه‌ها و تهاجمات نظامی، سیاسی و اجتماعی رژیم جعلی صهیونیستی باعث شده است تا رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن، یعنی ایالات متحده دچار خطای راهبردی و عملیاتی شوند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: حمله احمقانه به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق در روز دوشنبه، چهاردهم فروردین‌ماه به‌راستی نمایش‌دهنده این خطای محاسباتی و استراتژیک از سوی اسرائیل و آمریکا بود.

وی با بیان اینکه دست‌وپازدن‌های صهیونیست‌ها پس از ۶ ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی دقیقاً نشان‌دهنده میزان ضربه واردشده بر پیکر صهیونیست‌ها و ضربه ترمیم‌ناپذیر جبهه مقاومت در عملیات هفت اکتبر است، اذعان کرد: هر چند جنایات و فجایع انسانی رخ‌داده در غزه در طول این ۶ ماه بسیار غمناک و تأسف‌بار است؛ اما نکته مهم این است که هدف رژیم صهیونیستی از اعمال این حجم از خشونت و افراطی‌گری در ظلم و تعدی به حقوق فلسطینیان صرفاً تحت‌تأثیر قراردادن اراده مردمی و تفکر مقاومت است که صدالبته این خیال باطل هرگز محقق نشده است و در آینده نیز محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً هدف نتانیاهو از ترور فرماندهان جبهه مقاومت در سوریه و لبنان افزایش دامنه درگیری‌ها و کشاندن پای ایران و ایالات متحده به صحنه نبرد و تقسیم شکست خود با ایالات متحده است تا شاید بتواند ضربه کمتری بخورد. در کنار آن بازگرداندن اعتبار ازدست‌رفته دولت خود، افزایش اعتماد شهرک‌نشینان به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی، افزایش هزینه‌های حمایت از فلسطین و حماس و نهایتاً کم رنگ‌سازی شکست راهبردی اسرائیل از دیگر اهدافی است که رژیم به چنین کاری دست‌زده است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: در مقابل روند حرکت جبهه مقاومت کاملاً عاقلانه و مبتنی بر واقعیت بوده و با محاصره کامل رژیم صهیونیستی و اعمال فشار متوازن سیاسی، نظامی و اجتماعی در صدد به‌زانودرآوردن و ازبین‌بردن رژیم صهیونیستی و تفکر صهیونیستی است.

وی افزود: خون‌بهای شهدای عزیزی که در راه آزادسازی قدس اشغالی به لقاءالله پیوسته‌اند، چیزی جز نابودی کامل رژیم صهیونیستی و اندیشه صهیونیسم و همچنین تأدیب ایالات متحده و اخراج او از منطقه نیست.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در پایان تأکید کرد: قطعاً جبهه مقاومت نه‌تنها پاسخ فوری و هم سطح خواهد داد، بلکه به اذن الله پاسخی راهبردی و مطمئن به این جنایات خواهد داد.

خبرنگار: الهام خانی