توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حل مشکلات معیشتی ایثارگران در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از خدمات یک ساله دولت سیزدهم به خصوص اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی […]

توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حل مشکلات معیشتی ایثارگران در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد

جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از خدمات یک ساله دولت سیزدهم به خصوص اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
در هفته دولت یاد، نام و آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و بار دیگر تأکید می‌کنیم نقشه راه دولت همواره باید بر تدابیر، منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری استوار گردد. دولت سیزدهم نخستین دولت گام دوم انقلاب اسلامی است و خوشبختانه در سال اول فعالیت در قامت یک دولت انقلابی و در مسیر پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و سرعت‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت کشور تلاش کرده است.
تشکل‌های شاهد و ایثارگر خدمات یک ساله دولت سیزدهم به خصوص اقدامات و توجه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ارج نهاده و از این فعالیت‌ها تقدیر می‌کنند. بدون تردید مردمی بودن دولت بارقه‌های امید را در عموم مردم جامعه زنده کرده است و استمرار این رفتار و سلوک در دولتمردان به تقویت باور و اعتماد عمومی و کاهش مشکلات منجر خواهد شد. سفرهای استانی بی‌سابقه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت نیز جلوه‌ای دیگر از جدیت دولت برای حل مشکلات مردم را به نمایش گذاشته است و اجرای مصوبات این سفرها گره‌گشای بسیاری از مسائل کشور خواهد بود.
جامعه ایثارگری با حمایت از سیاست‌های به‌حق جمهوری اسلامی همچون همیشه بر مذاکرات عزتمندانه در چارچوب منویات و خط قرمزهای روشن شده توسط مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای تأکید می‌کند و از دولت محترم می‌خواهد همچون گذشته امور کشور را به این مذاکرات و وعده‌های خارجی گره نزنند. رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در برهه کنونی از خواسته‌های اصلی جامعه بزرگ ایثارگری است و امیدواریم با اقدامات راه‌گشا تورم و افزایش قیمت کالاها مهار شده و گام بلندی در رضایتمندی آحاد جامعه برداشته شود.
ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و اجرای دقیق قوانین حوزه ایثارگری و خدمات‌رسانی در خور شأن و جایگاه خانواده معظم شهدا و ایثارگران از خواسته‌های اصلی ایثارگران است و ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود مشکلات و مسائل خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حوزه‌های معیشتی، اشتغال فرزندان، تأمین مسکن و درمان در حداقل زمان ممکن کاهش یابد.
این بیانیه به امضای مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی، کانون صنفی بازنشستگان، مجمع فرهنگی ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار، مجمع کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر، کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر، هیئت مذهبی فرزندان شهدای اسلام، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران، جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی، انجمن فرزندان شاهد فرهنگی استان اصفهان، مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، جمعیت ایثارگران و فرزندان شاهد شوشتر، جمعیت آزادگان دفاع مقدس، مجمع فرهنگی اجتماعی بانوان فرزانگان رهنان، جمعیت یادگاران شاهد افلاک، انجمن حامی خورشید استان فارس و انجمن فرهنگی اجتماعی آزادگان قم رسیده است.