پارلمان نیوزیلند امروز قانون ممنوعیت خرید تنباکو برای جوانان این کشور در آینده را ذیل بسته جدید قانون ضد دخانیات این کشور تصویب کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، در ادامه قانون منع فروش دخانیات به متولدین اول ژانویه ۲۰۰۹ جریمه های ۱۵۰ هزار دلاری نیوزیلند معادل ۹۵.۹۱۰ دلار آمریکا برای […]

پارلمان نیوزیلند امروز قانون ممنوعیت خرید تنباکو برای جوانان این کشور در آینده را ذیل بسته جدید قانون ضد دخانیات این کشور تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، در ادامه قانون منع فروش دخانیات به متولدین اول ژانویه ۲۰۰۹ جریمه های ۱۵۰ هزار دلاری نیوزیلند معادل ۹۵.۹۱۰ دلار آمریکا برای افراد تصویب شد. این ممنوعیت برای تمام عمر افراد در نظر گرفته می شود.

این قوانین همچنین مقدار نیکوتین مجاز در محصولات تنباکویی و تعداد خرده فروشی های فروش تنباکو را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد. خرده فروشی های فروش تنباکو که مجوز داشته باشند تا پایان سال ۲۰۲۳ از ۶ هزار به ۶۰۰ عدد خواهد رسید.

«آیشه ورال» وزیر بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد : “این قوانین روند آینده بدون دخانیات را سرعت می بخشد. بدین ترتیب هزاران نفر طول عمر بیشتری خواهند داشت و سیستم بهداشتی این کشور ۵ میلیارد دلار نیاز به درمان بیماران سیگاری از جمله سرطان ها، حملات قلبی و سکته مغزی را بهبود می بخشد.

تعداد بزرگسالان سیگاری نیوزیلند طی یک دهه گذشته ب نصف کاهش یافته و به ۸ درصد رسیده است. سال گذشته ۵۶ هزار نفر مصرف دخانیات را ترک کردند. این درحالی است که داده های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان می دهد ۲۵ درصد بزرگسالان فرانسوی در سال ۲۰۲۱ دخانیات مصرف می کنند.