فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶، هشدار داد: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی چاره‌ای جز تغییر راهبرد در اجرای نقشه‌های شوم خود علیه ایران عزیز و این ملت قدرشناس و بصیر ندارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران […]

فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶، هشدار داد: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی چاره‌ای جز تغییر راهبرد در اجرای نقشه‌های شوم خود علیه ایران عزیز و این ملت قدرشناس و بصیر ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: از خشنودی و ابراز لطف ویژه فرمانده معظم کل قوا بسیار مسروریم و تکلیفی سنگین‌تر را بر دوش خود احساس می‌کنیم. ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی به وجودتان افتخار می‌کند.

وی دیدار صمیمانه کارکنان غیور ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی و خانواده‌های این عزیزان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را ذخیره‌ای ارزشمند برای ارتش دانست و با اشاره به شور و شعف و ابراز خرسندی خانواده‌ها از این دیدار و ایجاد روحیه مضاعف در آنان، خاطرنشان کرد: حضرت امام خامنه‌ای عزیز با این دیدار و بیانات راهگشا و امید بخششان، بر تقویت حرکت رو به رشد نیروی دریایی، با عنایت به گذشته ارزشمند سال‍های پس از پیروزی انقلاب تا امروز پرافتخار، تاکید فرمودند.

فرمانده کل ارتش افزود: با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای دوراندیشانه فرمانده معظم کل قوا، این حرکت رو به جلو باید توسط نیروی دریایی ارتش با قدرت ادامه یابد و امیدواریم این نیروی راهبردی به افتخارات بیشتری نیز دست پیدا کند.

موسوی اظهار داشت: لطف و عنایت ویژه فرمانده معظم کل قوا در دیدار با خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ نداجا موجب ارتقای روحیه رزم کارکنان ارتش شد.

وی در ادامه با اشاره به عظمت صبوری و همراهی خانواده‌های کارکنان ناوگروه ۸۶ گفت: از آن روزی که ناوگروه حرکت کرد تا همین امروز، با هر یک از این عزیزان، از کودکان تا بانوان و مادرانی که چندین فرزند دارند و پدران و مادران آنها مواجه می‌شوید، نگاهشان به این ماموریت، نگاهی غرورآمیز و افتخارآفرین است که خودشان را در این موفقیت بزرگ سهیم می دانند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه یکی از معروف‍ترین سرمشق‍های زندگی که در جریان قیام عاشورا و نهضت حسینی (ع) شنیده شده، کلام مبارک حضرت زینب کبری (س) است که فرمودند: «ما رأیت الا جمیلا».

وی افزود: شما عزیزان نیز از پایین‌ترین تا بالاترین درجات و خانواده‌های صبور و شریف‍تان هر جا سخن گفتید، از اعماق وجودتان از زیبایی و نتیجه دلنشین و ماندگار صبر و استقامت خود و همسران و فرزندان و پدرانتان گفتید. ملت بزرگ و قهرمان ایران سربلند اسلامی با دیدن این روحیه متعالی، به وجودتان افتخار می‍کنند و در دلشان امید به وجود چنین رزمندگانی تقویت می‌شود.

سرلشکر موسوی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی نیز وقتی با روحیه خستگی‌ناپذیر عزیزان ما در دریاها و اقیانوس‍ها و همراهی و همدلی صبورانه خانواده‌هایشان که ۸ ماه دوری را با وجود مشکلات، تحمل کردند، مواجه می‌شوند، چاره‌ای جز تغییر راهبرد در اجرای نقشه‌های شوم خود علیه ایران عزیز و این ملت قدرشناس و بصیر ندارند.

در ادامه این مراسم، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، لوح مزین به پیام درود فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) خطاب به فرماندهان کارآمد و دریانوردان شجاع ناوگروه ۸۶ را به امیر دریادار شهرام ایرانی اهدا و از آحاد فرماندهان و دریادلان مومن و غیور این ناوگروه و خانواده‌های گرانقدرشان تجلیل کرد.

به گزارش تسنیم، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در تاریخ نهم مهرماه سال گذشته (۱۴۰۱) به مأموریت دور دنیا اعزام شد و با پیمودن ۶۵ هزار کیلومتر و گذشت ۲۳۲ روز دریانوردی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در بندرعباس پهلو گرفت.

این ناوگروه پس از اعزام به ماموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت.

آجا | ارتش | ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی دریایی | نداجا | نیروی دریایی ارتش , امیر سید عبدالرحیم موسوی , ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران , ناوگروه ۳۶۰ نداجا , آجا | ارتش | ارتش جمهوری اسلامی ایران , نیروی دریایی | نداجا | نیروی دریایی ارتش , امیر سید عبدالرحیم موسوی , ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران , ناوگروه ۳۶۰ نداجا,

پس از این توقف ناوگروه با ادامه مسیر به سمت دریای جاوه و عبور از تنگه ماکاسار و دریای سلبس، برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی نظامی ایران پا به عرصه وسیع و پهناور اقیانوس آرام گذاشت و با عبور از بیشترین عرض اقیانوس آرام و گذر از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، نهایتا در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد که این پهلوگیری مصادف با یکصدوبیستمین سالگرد برقراری روابط ایران و برزیل بود.ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از توقف چند روزه در ریودوژانیرو، با عبور از عرض اقیانوس اطلس در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی پهلوگیری کرد و در این شهر نیز چند روزی توقف کرد و پس از آن طی یک دریانوردی حدودا ۴۰ روزه، در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرد.صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران بود و دنا و مکران پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند و وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.