گریه عضو فلسطینی‌‌تبار کنگره آمریکا برای غزه «رشیده طلیب»، نماینده فلسطینی تبار و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به مواضع دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی گریه کرد و او را حامی نسل‌کشی فلسطینیان خواند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، یک نماینده دموکرات زن آمریکایی در جمع معترضان در نزدیکی ساختمان کنگره […]

گریه عضو فلسطینی‌‌تبار کنگره آمریکا برای غزه

«رشیده طلیب»، نماینده فلسطینی تبار و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به مواضع دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی گریه کرد و او را حامی نسل‌کشی فلسطینیان خواند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، یک نماینده دموکرات زن آمریکایی در جمع معترضان در نزدیکی ساختمان کنگره این کشور، از بی‌توجهی دولت بایدن به خشونت‌هی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد کرد و درباره شرایط مردم غزه گریست.

رشیده طلیب روز چهارشنبه (دیروز) در تظاهراتی که شرکت‌کنندگانش در واشنگتن خواستار برقراری آتش‌بس فوری میان رژیم صهیونیستی و حماس بودند، یک سخنرانی احساسی را ارائه و دولت بایدن را به حمایت مالی از نسل کشی علیه فلسطینیان متهم کرد.

تظاهر کنندگان در جریان این تظاهرات از قانون‌گذاران آمریکایی خواستند تا برای برقراری آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی تلاش جدی‌تر رفتار کنند.

فیلم های منتشر شده از این نماینده کنگره آمریکا حین این سخنرانی، نشان دهنده عمق ناراحتی شدید طلیب است. وی به طور آشکاری در حین صحبت‌هایش گریه می‌کند و خطاب به جمعیت می گوید: اگر در چنین شرایطی گریه نکنیم، عجیب است.

طلیب به طور صریح از عملکرد دولت بایدن در زمینه درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطین انتقاد کرده و خطاب به حاضران ضمن دردناک خواندن حمله به بیمارستان المعمدانی غزه می گوید که بایدن به هیچ عنوان در ماجرای پیش آمده با معترضان حامی فلسطین همراه نیست. این نماینده کنگره آمریکا به حاضران توصیه می کند که این موضوع را درک و خودشان برای حمایت از فلسطینی‌های بی گناه پیش قدم شوند.

طلیب در ادامه عنوان کرد: ما به معنای واقعی کلمه شاهد نسل کشی مردم و کشتن اکثریت عظیم آنها هستیم. با این حال هنوز هم کنار می ایستیم و چیزی نمی گوییم.

پس از صحبت‌های طلیب، معترضان به سمت ساختمان کنگره و ساختمان های اداری مجلس نمایندگان راهپیمایی کردند و شعار «نه سلاح، نه جنگ و فقط آتش بس» را سر دادند.

رشیده طلیب نخستین زن فلسطینی تبار مسلمانی است که به کنگره آمریکا راه پیدا کرده است. وی از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی همواره از سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از تل‌آویو انتقاد کرده و خواستار برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بین طرف‌های درگیر در این جنگ شده است.