پیش بینی شده است ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سروستان به کشت محصولات شتوی اختصاص یابد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد صادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: کشت غلات در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.وی افزود: پیش بینی […]

پیش بینی شده است ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سروستان به کشت محصولات شتوی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد صادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: کشت غلات در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات شتوی اختصاص یابد که از این میزان هزار هکتار گندم آبی، سه هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم است.
فانی ادامه داد: امسال استقبال کشاورزان از بذور گواهی شده بسیار مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ درصد از کشت گندم در شهرستان سروستان با استفاده از بذور گواهی شده انجام شود.
به گفته وی؛ با توجه به وجود پنج دستگاه کفکار در شهرستان سروستان بیش از ۵۰ درصد از کشت گندم به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: کشاورزان نسبت به رعایت تاریخ و عمق کاشت، استفاده از بذور اصلاح شده و بیمه کردن محصولات کشاورزی توجه کنند.