رایزن فرهنگی ایران در عراق درباره وضع زائران ایرانی در عراق گفت: در تلاشیم با کمک دولت و مردم عراق یک اربعین آرام را برگزار کنیم. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آقای اباذری در مصاحبه با شبکه خبر در پاسخ به وضع حمل و نقل ، اسکان […]

رایزن فرهنگی ایران در عراق درباره وضع زائران ایرانی در عراق گفت: در تلاشیم با کمک دولت و مردم عراق یک اربعین آرام را برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آقای اباذری در مصاحبه با شبکه خبر در پاسخ به وضع حمل و نقل ، اسکان ، تردد و امکانات رفاهی برای هموطنانمان در عراق گفت: در تلاشیم با کمک دولت و مردم عراق یک اربعین آرام را برگزار کنیم. اما همان طور که استحضار دارید زیرساخت های عراق ،محدود است و گرمای هواهم باعث شده حمل و نقل دچار مشکل شود .
رایزن فرهنگی ایران در عراق گفت: شمار زوار بسیار زیاد است، هم در ورودی مرزها و هم این طرف مرزها که خاک عراق است، به این علت که امکانات لازم برای این کار وجود ندارد .در شهر کربلا حجم زیادی از زوار ایرانی داریم که  تقاضا کردیم از زواری که مشرف می شوند سعی کنند  زیارت کنند و سریع برگردند.

وی با بیان اینکه در روایت ها هم آمده که زیارت کنید و زود برگردید، گفت:  لذا اقامت یک شب در کربلا برای زوار ما کفایت می کند.تقاضای ما این است که تا روز اربعین نمانند و اجازه دهند بقیه زوار هم بیایند و از این فرصت استفاده کنند.