مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات هزار و ۵۲۷ تن انواع آبزیان از استان بوشهر به کشور‌های مختلف خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مرتضی بحرانی افزود: این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است. وی […]

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات هزار و ۵۲۷ تن انواع آبزیان از استان بوشهر به کشور‌های مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مرتضی بحرانی افزود: این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است.

وی گفت: در ماه گذشته با نظارت بر برداشت میگوی پرورشی گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای برای هزار و ۶۵۵ تن از مزارع پرورش میگو صادر شده است.

بحرانی همچنین با اشاره به واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌ها افزود: در مرداد امسال بیش از ۱۰۹ هزار راس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک و بیش از ۲۷ هزار راس دام علیه بیماری استراتژیک واکسینه شدند.

وی با اشاره به نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان گفت: کشتار بیش از ۸۲۰ هزار قطعه طیور صنعتی و هزار و ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین مورد نظارت قرار گرفت.

بحرانی عملیات نظارت بهداشتی و بازدید گروه‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ۱۳ هزار مورد را از دیگر فعالیت مردادماه امسال دانست.