وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پیشنهاد عرضه بمب‌های کوچک و ارزان به اوکراین است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پیشنهاد شرکت بوئینگ مبنی بر عرضه بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است، بمب‌هایی که بر روی راکت‌هایی که به وفور در اختیار است، نصب می‌شوند.این اقدام به […]

وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پیشنهاد عرضه بمب‌های کوچک و ارزان به اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پیشنهاد شرکت بوئینگ مبنی بر عرضه بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است، بمب‌هایی که بر روی راکت‌هایی که به وفور در اختیار است، نصب می‌شوند.
این اقدام به کی‌یف اجازه می‌دهد در حالی که غرب درتلاش است به درخواست اوکراین برای دریافت تسلیحات بیشتر جامه عمل بپوشاند، عمق خطوط روسیه را هدف حمله قرار دهد.
ذخایر نظامی آمریکا و متحدانش در حال کاهش است و با ادامه یافتن جنگ اوکراین هم با نیاز فزاینده‌ای به سلاح‌های پیچیده‌تر مواجه می‌شود.
به گفته منابع صنعتی، سیستم پیشنهادی بوئینگ، موسوم به بمب کم قطر پرتاب شونده از روی زمین (GLSDB)، یکی از ده‌ها طرح به منظور تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان اروپای شرقی آمریکا است.
بر اساس سندی که رویترز و سه نفر از افراد مطلع از این طرح بررسی کرده اند، بمب‌های کم قطر پرتاب شونده از روی زمین احتمالا اوایل بهار ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شوند.
در این طرح بمب‌های کم قطر سری اس دی بی (SDB) با موتور راکت‌های ام ۲۶ [M۲۶]که هر دو در ذخایر آمریکا موجود هستند، ترکیب می‌شوند.