رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تماس در بستر شبکه اجتماعی واتس آپ و اعلام برنده شدن در قرعه کشی مسابقات رادیویی و تلویزیونی ۲ و نیم میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی […]

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تماس در بستر شبکه اجتماعی واتس آپ و اعلام برنده شدن در قرعه کشی مسابقات رادیویی و تلویزیونی ۲ و نیم میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی مراجعه ۴ نفر از شهروندان به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد فرد ناشناسی از طریق بستر شبکه اجتماعی واتساپ با آنان تماس برقرار کرده اعلام داشته که در قرعه کشی یکی از مسابقات رادیویی و تلویزیونی برنده شده و برای جلب اعتماد نیز اطلاعات شخصی آنها از جمله کد‌ملی، نام و نام‌خانوادگی و نام پدر و را به شکات اعلام می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: این فرد پس از جلب اعتمادقربانیان خود اقدام به دریافت شماره و رمز کارت بانکی شکات کرده و در فرصتی مناسب حسابشان را خالی می کند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه این فرد کلاهبردار موفق شده بود از طریق بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی شاکیان مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به جیب بزند اظهار داشت: با اقدامات علمی و تخصصی و جستجوی هوشمندانه در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی توسط کارشناسان این پلیس دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شاکیان پرونده از تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به تماس هایی که از پیام رسان های خارجی و داخلی با عنوان برنده شده در مسابقات رادیویی و تلویزیونی و … با آنان برقرار می شود توجه نکرده و تحت هیچ شرایطی بر روی لنیک هایی که از سرشماره های شخصی ارسال می شود کلیک نکنند.